ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

توسعه گردشگری در اولویت اهداف اعضای اکو برای رونق تجارت جهانی

رئیس موسسه فرهنگی اکو از برنامه های این موسسه به منظور جذب گردشگران خارجی با هدف رونق تجارت جهانی و ارتقای جایگاه اقتصادی کشورهای عضو این موسسه خبر داد و از نوروز به عنوان جشن مشترک میان ۱۰ کشور عضو اکو یاد کرد.

 

به گزارش توریسم اینترنشنال، رئیس موسسه فرهنگی اکو گفت: جذب گردشگر از طریق برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و ارتقای شرایط کشور‌های عضو برای توسعه اقتصادی پایدار از اهداف مؤسسه اکو است.

 

سرور بختی که به بافق سفر کرده بود، گفت: رونمایی از باغ اکو در بافق پیام دوستی و برادری و همدلی برای تمام منطقه اکو دارد. این اقدامات برای ایجاد همدلی بین کشور‌های عضو اکو که مشترکات تاریخی و فرهنگی زیادی دارند، نقش مهمی دارد.

 

وی افزود: گردشگری یکی از دریچه‌های رفت و آمد و تبادل هنر و فرهنگ است و گردشگران، سفیران فرهنگی کشور خود هستند.

رئیس موسسه فرهنگی اکو تصریح کرد: نوروز یکی از جشن‌های مشترک ۱۰ کشور عضو اکو و پیام‌دهنده دوستی، برادری و همدلی است.

بختی اظهار داشت: گسترش تجارت درون منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، حذف موانع تجاری و ادغام تجارت کشور‌های منطقه با تجارت جهانی و ارتقای همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فنی و علمی از دیگر اهداف این مؤسسه است.

وی ادامه داد: ما سفیران، هنرمندان و دیگر نماینده‌های فرهنگی کشور‌های عضو اکو را از ظرفیت‌های گردشگری دیگر کشور‌های عضو مؤسسه آگاه می‌کنیم که این سبب جذب گردشگر می‌شود.

بختی گفت: با شناساندن فرهنگ، تمدن و تاریخ کشور‌های منطقه و اشتراکات آن، می‌توان روابط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بهتری برقرار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *