ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

ثبت نرگس‌زارهای استان فارس در فهرست میراث طبیعی ملی

با حمایت های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۲ نرگس‌زار استان فارس در فهرست میراث طبیعی ملی قرار گرفت.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ بر اساس ابلاغ قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی به استاندار فارس نرگس زار طبیعی جره در استان فارس، شهرستان کازرون بخش جره و بالاده ، دهستان جره، یک کیلومتری شرق روستای جره به شماره ۹۹۷ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ و نرگس زار طبیعی بلبلک واقع در شهرستان کازرون، بخش جره و بالا ده، حد فاصل روستاهای اسدآباد و بلبلک به شماره ۹۹۶ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۱ر فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده است.

بر اساس ابلاغ  علی دارابی، آثار مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه ، تحت نظارت و حمایت این سازمان است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این آثار بر عهده این سازمان خواهد بود. هرگونه دخل وتصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر اصالت اثر شود ممنوع است.

تالاب هفت برم در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسید

بر اساس ابلاغ قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی به استاندار فارس، تالاب هفت برم واقع در استان فارس ، شهرستان شیراز، بخش ارژن ، دهستان قره چمن، روستای خانه زنیان به شماره ۹۹۹مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۱ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده است.

بر اساس ابلاغ علی دارابی، آثار مدکور ضمن رعایت حقوق مالکانه ، تحت نظارت و حمایت این سازمان است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این آثار بر عهده این سازمان خواهد بود. هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر اصالت اثر شود ممنوع است.

۲ درخت کهنسال فارس در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیدند

همچنین ۲ درخت کهنسال در استان فارس نیز در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیدند.

درخت توت کهنسال امامزاده بزم واقع در استان فارس، شهرستان بوانات، بخش مرکزی، دهستان سروستان، روستای امامزاده بزم، صحن امامزاده بزم  به شماره ۹۹۸ و درخت داغداغان (تاقو) کهنسال مزایجان واقع در شهرستان بوانات، بخش مرکزی، شهر مزایجان، خیابان فرهنگیان، رو به روی امامزاده بی بی کوچه ۱۵جنب پارک شهر به شماره ۹۸۰ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید:

جشنواره اقوام ایران‌ زمین در شیراز برگزار می شود

مهار آتش سوزی جنگل تخت جمشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *