ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

حذف روستاهای ایران از لیست دهکده های گردشگری جهانی برتر سال ۲۰۲۱

سه روستای برندیق (استان اردبیل)، خرانق (استان یزد) و لارک (استان هرمزگان) که برای شرکت در طرح ابتکاری دهکده‌های گردشگری سازمان جهانی گردشگری معرفی شده بودند، در لیست روستاهای برتر جهانی قرار نگرفتند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، در پی معرفی بهترین دهکده‌های گردشگری جهان برای سال ۲۰۲۱، درحالی سه روستای ایران از ورود به این فهرست بازماندند که به نظر می‌رسد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هنوز برای راه‌یابی روستاهای ایران به فهرست جهانی تا حدود دو ماه دیگر امیدوار است.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  توضیح داده که این سه روستا از سه جغرافیای کوهستانی، کویری و ساحلی، پس از ارزیابی ۹ روستا با درنظر گرفتن معیارها و شاخص‌های تعیین‌شده از سوی UNWTO انتخاب و معرفی شدند که با توجه به تایید اولیه این سازمان، نقص پرونده یا مدارک وجود نداشته و براساس معیارهای سازمان جهانی گردشگری، گزینش و معرفی شده‌اند، ‌اما چون برای نخستین‌بار این طرح ابتکاری اجرا شده، رویکردها جدید بوده است. این وزارتخانه همچنان امیدوار است در نسخه بعدی که فوریه ۲۰۲۲ اعلام می‌شود این سه روستا در فهرست بهترین دهکده‌ها و روستاهای گردشگری به رسمیت شناخته شود.

UNWTO در مجموع ۱۷۴ روستا از ۷۵ کشور عضو (هر کشور عضو حداکثر می‌تواند سه روستا را معرفی کند) را برای طرح آزمایشی ۲۰۲۱ بررسی کرده که از میان آن‌ها ۴۴ روستا به عنوان بهترین دهکده یا روستای گردشگری توسط این سازمان شناخته شدند.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *