پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳
اراضی عباس آباد تهران

حضور رایزنان فرهنگی ایران در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد

رایزنان فرهنگی ایران از ۶۰ کشور جهان جهت معرفی ظرفیت های منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در این منطقه حضور یافتند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد میزبان بخش ظهرگاهی آخرین روز از دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و با حضور رایزنان فرهنگی ایران از ۶۰ کشور جهان در روز پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ بود.

این نشست با هدف معرفی ظرفیت‌های شهرداری تهران و به ویژه منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد در حوزه‌های مختلف گردشگری، فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور؛ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی هدف از حضور رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور را در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد، ظرفیت‌های گسترده و در حال توسعه این منطقه دانست و تاکید کرد: یکی از دلایل انتخاب منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برای حضور رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آخرین روز از اجلاس آشنایی با ظرفیت‌های مختلف اراضی عباس آباد است و این منطقه فرصت خوبی است برای گردشگران و میهمانان خارجی که با حضور در این مکان فرهنگی و دیدنی با تهران و حتی ایران بیشتر آشنا شوند.

ایمانی پور تصریح کرد: هر زمان در این مجموعه حاضر می‌شویم با یک اتفاق و رویداد توسعه‌ای و فرهنگی جدید مواجه می‌شویم و این را نشانه بالندگی و پویایی این منطقه است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: اراضی عباس آباد برای رایزنی فرهنگی در سطح بین المللی یک مزیت و ظرفیت قابل دسترس محسوب می‌شود.

در ابتدای این نشست سید محمدحسین حجازی؛ مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد نیز درباره ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این مجموعه توضیحاتی ارائه و تصریح کرد: دیپلماسی فرهنگی به کشورها اجازه می‌دهد که با تاکید بر ظرفیت‌های فرهنگی خود به طور مستقیم بر توده‌های مردم و رهبران افکار تاثیر داشته باشند.

وی تصریح کرد: دیپلماسی فرهنگی فرایند موثری است که در آن فرهنگ یک ملت به جهان بیرون عرضه می‌شود و خصوصیات منحصر به فرد فرهنگی ملتها در سطوح دو جانبه و چند جانبه ترویج می‌یابند.

حجازی حضور رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد را ارزشمند دانست و ابراز امیدواری کرد این نشست در آینده نتایج مثبتی در توسعه دیپلماسی فرهنگی کشور داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

تعطیلی تمامی بوستان های تهران با آغاز پیک هفتم کرونا

ممنوعیت ورود به منطقه دربند تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *