پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

رالی موتوری سواران از پاریس تا پرسپولیس در بهار ۱۴۰۱

 تور موتورسواری از پاریس تا پرسپولیس و بزرگترین همایش کمپر و کاروان‌های کشور در بهار ۱۴۰۱ در شهر شیراز برگزار می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال،  محمدحسین صوفی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ گفت: تور کمپر و کاروان‌های مسافرتی در مسیر مثلث گردشگری ایران (استان‌های اصفهان، یزد و فارس) اجرا خواهد شد و سپس در شهر شیراز گردهم خواهند آمد. همچنین قرار است در بهار ۱۴۰۱ رالی تور پاریس- پرسپولیس با شرکت موتورسیکلت‌ها به مقصد شیراز اجرا شود.

رالی پاریس تا پرسپولیس یک بار در سال ۱۹۷۱ میلادی از سوی یک شرکت فرانسوی برگزار شد که در معرفی ایران اثر زیادی داشت. بعد از آن رالی برای ۴۳ سال متوقف ماند تا این‌که شرکت فرانسوی مجری پروژه، تصمیم گرفت بار دیگر خاطره‌ آن رالی را با اعمال تغییراتی در سیستم ماشین‌ها زنده کند. این رالی قرار بود با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی سال ۱۳۹۳ برگزار شود که موفق نشد اسپانسر جذب کند که البته بی‌تاثیر از شرایط سیاسی نبود. پس از آن، رالی‌ها و تورهای زیادی به این عنوان برگزار شده که البته با نسخه اصلی تفاوت دارد.

صوفی حالا بدون آنکه به جزئیات بیشتر تور از پاریس تا پرسپولیس موتوسیکلت‌سوارها اشاره کند، در جمع مدیران کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، مسؤولان اتومبیلرانی، نیروی انتظامی و پلیس راهور استان فارس و سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان پس از بازدید از گردهمایی خودروها و موتورسیکلت‌ها، خبر اجرای آن را در بهار ۱۴۰۱ داده است.

در آن نشست، همچنین موانع بیمه وسیله‌های نقلیه دارای پلاک تاریخی، برگزاری دوره‌های آموزش فرهنگ رانندگی ایمن، انجام فعالیت‌های مشترک در راستای کاهش تصادفات، ساماندهی خودروهای آفرود و امداد آفرود در نوروز بحث و بررسی شد.

روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران درباره گردهمایی خودروها و موتورسیکلت‌ها در شیراز اعلام کرد: این رویداد که خودروهای کلاسیک، سافاری، کمپر و کاروان مسافرتی و موتورسیکلت‌ها در آن شرکت داشتند، با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

اجرای رالی موتورسواران از پاریس تا پرسپولیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *