س٫ فروردین ۲۸ام, ۱۴۰۳
زوج آلمانی در ایران

روایت جالب گردشگران آلمانی از سفر خود به ایران

یک زوج آلمانی که قصد جهانگرید با دوچرخه را داشتند در طی سفر خود از ایران و شهر کرمانشاه گذر کردند که صحبت های این زوج در خصوص ایران و امنیتی که در این کشور وجود دارد شنیدنی است.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛«ملانی» ۳۳ ساله که تحصیلاتش مدیریت اقتصاد سلامت است، با «دنیل» که او نیز تکنولوژی ساختمان و بهره‌وری انرژی در دانشگاه خوانده است و اکنون فروشگاه آنلاین در آلمان راه اندازی کرده‌اند در ارتباط با شروع جهانگردی خود گفت: در سال ۲۰۱۹ سفر با دوچرخه را با «دنیل» شروع کردیم و تا کنون به ۱۹ کشور شامل آلمان، هلند، بلژیک، لوکزانبورگ، فرانسه، مراکش، اتریش، ایتالیا، اسلوونی، کروواسی، بوسنی، مونته رگرو، آلبانی، مقدونیه، بلغارستان، ترکیه، گرجستان، ارمنستان و ایران سفر کرده ایم.

این گردشگر آلمانی افزود: ما قبل از شیوع کرونا سفر خود را آغاز کردیم. ابتدا اروپا را گشتیم و آخرین کشوری که سفر کردیم مراکش بود که کووید ۱۹ شروع شد و ما مجبور شدیم که به آلمان برگردیم. بعد از کرونا ما دوباره سفر خود را از مسیر دیگری شروع کردیم و به کشورهای اتریش، ایتالیا، بالکان، ترکیه، گرجستان، ارمنستان سفر کردیم و الان هم در ایران هستیم که نوزدهمین کشوری است که سفر می کنیم.

روایت جذاب ۲ گردشگر آلمانی از ایران و ایرانی‌ها | ایران کشوری امن برای گردشگران است | اینجا شگفت‌انگیزترین جایی است که دیده‌ایم

وی با بیان اینکه برای اولین بار است از ایران دیدن می کنند، گفت: من ایران را خیلی دوست دارم. قبل از اینکه به ایران بیایم یک مقدار مضطرب بودم چون نمی‌دانستم که مردم چطور با من برخورد خواهند کرد؟ آیا خوبه؟ آیا برای من به عنوان یک مسافر سخت خواهد بود؟ ولی بسیار اینجا را دوست داشتم و مردم بسیار مهربان و روشنفکر هستند، و مناظر طبیعی بسیار زیبای دارد. در ایران، شما کوه، دریا، اقیانوس، جزیره و صحرا را دارید همه چیز با هم و این بسیار زیباست.

ملانی با تاکید بر اینکه دوست دارم بازهم به ایران بیایم، گفت: ویزای ما سه‌ماهه است و این مدت زمان کمی برای گشتن در ایران است و اصلا کافی نیست.

وی که با دوچرخه در ایران سفر می کند، توضیح داد: ایران کشور امنی برای گردشگران است و برای ما که با دوچرخه سفر می‌کنیم این امن بودن را کاملا درک کردیم و تا الان هیچ مشکلی برای ما اتفاق نیافتاده است. تنها موضوع ما در این سفر گرمای ایران است و از این رو به مقدار زیادی آب احتیاج داریم و همچنین به یک برنامه مسیری خیلی خوب به خاطر دمای هوا نیاز داریم.

این گردشگر دوچرخه سوار آلمانی در ادامه سخنانش در مورد شهر کرمانشاه نیز گفت: متاسفانه خیلی زمان زیادی برای دیدن همه زیبایی‌های کرمانشاه نداشتیم و برای من اولین حسی که از کرمانشاه گرفتم این بود که بسیار رنگارنگ است مردم با فرهنگ های مختلف در کنار هم دیگر هستند و فرهنگ کُردی بخش مهم و بزرگی از این شهر است و دوست دارم بیشتر از این فرهنگ ببینم.

ملانی افزود: ما برنامه داریم که مسیر بیشتری در کرمانشاه را با دوچرخه بگردیم و به سمت هورامان می‌رویم تا عمیق تر با این فرهنگ آشنا شویم. استان کرمانشاه رنگی‌تر از بقیه ایران است.

وی در مورد سفر خود به ایران نیز گفت: ماه سه ماه ویزا داریم که الان حدود دو ماه و نیم هست که در ایران در حال سفر هستیم و ۲ هفته از ویزای ما باقی مانده است. در این مدت به خاطر اینکه از مرز ارمنستان وارد شدیم، از شهرهای تبریز، تهران، اصفهان، یزد، بندرعباس، جزیره های قشم و هرمز و سپس شیراز، دزفول، درود و کرمانشاه دیدن کرده ایم. البته به خاطر سفر با دوچرخه در این بین شهرها و روستاهای زیادی رو در مسیر دیدیم و همچنین یکی از هایلایت ها سفر با دوچرخه در کویر از اصفهان به یزد بود و قصد داریم ادامه مسیر را به منطقه اورامانات و سنندج ادامه دهیم.

این گردشگر آلمانی در مورد اینکه آیا ایران را به بقیه توریست ها توصیه می‌کنید، : ما قطعا ایران رو برای سفر توصیه می‌کنیم. واقعا غذاهای سنتی ایران و مواجهه با مردم مخصوصا مناطق روستایی رو دوست داریم. مردم محلی در همه ایران بسیار مهربان هستند و مهمان‌نوازی ایرانیان واقعا شگفت انگیز است.

ملانی گفت: همچنین مناظر طبیعی ایران بسیار زیبا هستند. در ایران کوه، دریا و صحرا همه با هم وجود دارند. ایران واقعا کشور زیبا و آرامی است و تنوع مذهبی و فرهنگی زیادی دارد. هرجا که می رویم مردم هنوز با ریشه های فرهنگی خودشان ارتباط دارند و هر روز در ایران یک چیز جدید رو تجربه می‌کنید. شاید با دوچرخه سفر قدری سخت باشد به خاطر اینکه ایران کشور بزرگی است و ما فقط یک زمان محدود برای کشف ایران داریم. همچنین دمای هوا در تابستان ممکن است کمی سخت باشد اما در نهایت ایران کشور شگفت‌انگیزی است.

بیشتر بخوانید:

راه اندازی استارتاپ دلیل ایران برای اسکان گردشگران خارجی در کشور

توجه ویژه گردشگران خارجی به موزه دفاع مقدس خرمشهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *