ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳
روستای گایکان

روستای گایکان قطب پرورش و صادرات گل های زینتی

روستای گایکان از توابع شهرسان الیگودرز خرم آباد می باشد که از بیشینه تاریخی بسیاری برخوردار است.مردم این روستا در حوزه پرورش گل های زینتی فعال می باشند و به عنوان قطب پرورش گل رز شناخته می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، جشنواره گل و گیاهان زینتی و دارویی در روستای گایکان شهرستان الیگودرز ظهر امروز با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، امام جمعه و فرماندار شهرستان الیگودرز، مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی در امور بانوان، شهردار و اعضای شورای شهر الیگودرز برگزار شد.

سید عماد شاهرخی در حاشیه این جشنواره اظهار کرد: این روستا در زمینه پرورش و تکثیر گل و گیاهان زینتی پیشرو بوده و دارای بزرگترین و پر تعدادترین گلخانه در سطح استان و قطب پرورش و صادرات گل های زینتی به ویژه انواع گل رز است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰۱ هکتار از اراضی استان زیر کشت گل محمدی قرار دارد، خاطرنشان کرد: در این منطقه از الیگودرز به صورت سالیانه ۱۰ میلیون شاخه گل محمدی برداشت می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه کشت گل محمدی دارای توجیه اقتصادی است، افزود: در هر هکتار از کشت این محصکل، میتوان بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان درآمدزایی کرد.

شاهرخی بر تجهیز صنایع تکمیلی، تبدیلی، فرآوری، بسته‌بندی و اسانس‌گیری استان تاکید و تصریح کرد: با تحقق این مهم، افزایش درآمد را تا ۲ برابر خواهیم داشت.

وی از راه‌اندازی نخستین کارگاه فرآوری و تولید گلاب در شهرستان الیگودرز خبر و ادامه داد: توسعه گردشگری و توسعه منطقه از دیگر مزیت‌های این کارگاه خواهد بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان، ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی را از جمله اهداف این جشنواره برشمرد و افزود: در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت گیاهان دارویی رفته که بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد، این ظرفیت به سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

جایزه ویژه گردشگری جشنواره مستند رادیویی پژواک به صدا و سیمای لرستان رسید

۴۴۵ سکه تقلبی در الیگودرز کشف شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *