پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

رونق سفرهای مذهبی در سال ۲۰۲۲

 سال ۲۰۲۲ شاهد گردشگران محافظه کارتر و محتاط‌تر خواهیم بود؛ افرادی خوش‌بین که اشتیاق دوباره‌ای برای سفرکردن دارند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سال ۲۰۲۲ یک سال کلیدی و مهم برای صنعت گردشگری بین‌المللی خواهد بود. لغو محدودیت‌های سفر، پیشرفت کمپین‌های واکسیناسیون و بازیابی اعتماد به سفر، سناریوی مثبتی را پس از گذراندن سال‌های سخت ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ برای این بخش ایجاد خواهد کرد. کارشناسان صنعت گردشگری بر تغییرات مهمی تأکید می‌کنند که برای بخش مسافرت و مهمان‌نوازی در سال ۲۰۲۲ حیاتی خواهد بود.

رونق گردشگری؛ اشتیاق دوباره برای سفر

در سال ۲۰۲۲ در تمامی مراحل فرآیند سفر شاهد گردشگران محافظه کارتر و محتاط‌تر خواهیم بود، همچنین محیط گردشگری شامل انواع محدودیت‌ها و اقدامات بهداشتی خواهد بود که نحوه سفر کردن و لذت بردن از اوقات فراغت را برای افراد کاملاً مشروط می‌کند. از سوی دیگر شاهد موجی از خوش‌بینی خواهیم بود که توسط افراد دارای طرز فکر مثبت برای صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۲ ایجاد می‌شود؛ این احساس جدید به نوعی اشتیاق دوباره برای سفر تعبیر می‌شود.

در سال ۲۰۲۲ صنعت گردشگری، به ویژه آژانس‌های مسافرتی، دوره تثبیت را پشت سر می‌گذرانند. در این دوره متصدیان گردشگری قوی‌تری را خواهیم یافت که با محیط جدید سازگار شده‌اند.

بازگشت اوقات فراغت در شهرها

بازگشت اوقات فراغت به حالت عادی یعنی اینکه بتوانید از همه رویدادهای فرهنگی و تفریحی که برای مدت طولانی به حالت تعلیق در آمده یا محدود شده‌اند، لذت ببرید. فرصتی برای گردشگری شهری که کانون توجه بسیاری از مقاصد جهان است برقرار خواهد شد.

گردشگری با هزینه‌های بالا

در سال ۲۰۲۲ برندهای تجملاتی و مُد روز به طور فزاینده‌ای وارد صنعت هتلداری و رستوران‌ها می‌شوند. در این سناریو قرار است مقاصد گردشگری جهان قاطعانه روی محصولات و خدمات گران قیمت شرط‌بندی کنند تا مسافرانی با قدرت خرید بالاتر را جذب کنند، همچنین بخش گردشگری در سال ۲۰۲۲ با اجرای اقدامات دوستدار محیط زیست که به نفع محیط زیست و در جهت جلب تقاضای مسافران پایدار باشد، توسعه می‌یابد.

فرصت‌های جدید سرمایه گذاری

رشد بالقوه و افزایش تقاضا در اکوسیستم سفر، حمل‌ونقل و مهمان نوازی، سرمایه گذاران زیادی را در سال ۲۰۲۲ جذب خواهد کرد. گروه‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات، بخش سهام خصوصی و گروه‌های گردشگری از فرصت‌های پیش روی بسیاری برای تجارت خود استفاده خواهند کرد.

رونق گردشگری مذهبی

انتظار می‌رود آینده گردشگری با افزایش سفرهای زیارتی مشخص شود. در سال ۲۰۲۲، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، از تایلند تا مکزیک و ژاپن تا ایتالیا می‌توانند دوباره مراسم مذهبی خود را به طور عادی جشن بگیرند؛ آداب و سنت‌هایی که زمانی به دلیل بحران کرونا مختل شده بودند، بار دیگر گردشگران و علاقه‌مندان این بخش از تجربیات را گردهم می‌آورد، همچنین گردشگری یکی از بخش‌هایی است که بیش‌ترین پتانسیل را برای کاربرد هوش مصنوعی و پردازش گسترده اطلاعات دارد و بدون شک در سال ۲۰۲۲ داده‌های گردشگری، توسعه بیش‌تری خواهند یافت.

منبع: ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *