س٫ فروردین ۲۸ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال فروشگاه صنایع دستی قزوین

صدور مجوز فعالیت فروشگاه‌های صنایع‌دستی در قزوین

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی قزوین گفت : مجوز فعالیت برای سه فروشگاه صنایع دستی در این استان صادر شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ سیدمیثم حصاری، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی قزوین با اعلام این خبر گفت: به‌دنبال ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی از سوی وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و واگذاری آن به استان‌ها و با استناد به بند پ و تبصره یک ماده سه قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی، مصوب مجلس شورای اسلامی پروانه فعالیت سه فروشگاه صنایع‌دستی دیگر در قزوین صادر شد.

او افزود: این سه‌فروشگاه در زمینه فروش بافته‌های‌داری، زیورآلات سنتی و معرق و خراطی در شهر قزوین فعالیت دارند که پروانه فعالیت آن‌ها در محل فروشگاه به متقاضیان اهدا شد.

این مسئول با بیان اینکه تا کنون هشت‌فروشگاه توسط حوزه معاونت صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی در قزوین صادر شده، بیان کرد: تمامی فروشگاه‌های صنایع‌دستی فعال استان که دارای پروانه کسب معتبر از اتحادیه‌های صنفی مختلف هستند می‌توانند با ارئه مدارک لازم و مراجعه به حوزه معاونت صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی استان بدون هیچ قید و شرطی از این امتیاز بهره‌مند شوند.

حصاری یادآور شد: همه مراحل صدور مجوز رایگان و فاقد هرگونه هزینه‌ای است و پس از پایان مهلت سه‌ماهه اخذ مجوز، فروش محصولات صنایع‌دستی انحصارا با پروانه جدید صادره از این اداره‌کل قانونی بوده و مجوز سایر اتحادیه‌ها فاقد اعتبار است.

متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به حوزه معاونت صنایع‌دستی و هزهای‌سنتی استان واقع در خیابان نادری‌شمالی، نبش خیابان رسالت، ساختمان تاریخی داعی، اتاق۵ مراجعه و یا با شماره تماس۰۲۸۳۳۳۶۷۱۲۱ داخلی۱۵ تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید:

برگزاری دوره های توانمندسازی دو رشته سفالگری و چرم در قزوین

۵۳ واحد اقامتی در استان قزوین آماده میزبانی از گردشگران نوروزی شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *