ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

ضرورت منع تردد وسایل نقلیه از پل تاریخی «فلاور جان»

وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از آثار تاریخی شهر اصفهان، از پل تاریخی فلاورجان هم بازدید و بر ضرورت مسدود شدن این پل تاریخی برای عبور و مرور وسایل نقلیه و لزوم حفظ و حراست از این پل تاکید کرد و ایجاد یک پل جایگزین را از راه‌های عملیاتی شدن این اقدام برشمرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  در دومین روز از سفر سرزده خود از مسجد جامع شهر اصفهان و پل تاریخی فلاورجان، مسجد جامع اشترجان، خانه معید و برج کبوتر چهاربرج فلاورجان بازدید و بر لزوم منع تردد وسایل نقلیه از روی پل تاریخی فلاورجان تاکید کرد.

 وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که بعدازظهر روز پنجشنبه در سفری سرزده وارد اصفهان شده بود و از کارگاه مرمتی گنبد مسجد امام(ره) در مجموعه جهانی میدان امام (نقش جهان)، گذر هنرمندان صنایع‌دستی اصفهان (بازارچه حسن آباد) و کاخ عالی قاپو بازدید کرده بود، صبح امروز از مسجد جامع اصفهان بازدید کرد.

وی سپس در ادامه سفرش به اصفهان به دعوت حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان به شهرستان فلاورجان عزیمت کرد.

وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این شهرستان از پل تاریخی فلاورجان بازدید و بر ضرورت مسدود شدن این پل تاریخی بر عبور و مرور وسایل نقلیه و لزوم حفظ و حراست از این پل تاکید کرد و ایجاد یک پل جایگزین را از راه‌های عملیاتی شدن این اقدام برشمرد.

ضرغامی همچنین به مسجد جامع اشترجان در فلاورجان رفت و از تاریخ اصفهان و موزه بودن آن به وسعت یک استان سخن گفت.

در ادامه این بازدید از خانه معید و نیز برج کبوتر چهار برج در شهرستان فلاورجان بازدید کرد.

استان اصفهان به عنوان قطب گردشگری کشور بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن شامل میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان، مسجد جامع و سه قنات به ثبت جهانی رسیده است.

در ماه‌های اخیر جمعی از کارشناسان و دوستداران میراث فرهنگی نسبت به تهدیدهایی مانند فرونشست زمین برای آثار تاریخی اصفهان اظهار نگرانی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *