ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

قم سالانه میزبان ۲۲ میلیون زائر است

فرماندار قم در موضع گیری، از تردد سالیانه ۲۲ میلیون زائر به این شهر مذهبی خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ فرماندار قم یکی از ظرفیت‌های استان قم را حضور زائران ایرانی و خارجی برشمرد و گفت: سالیانه ۲۲ میلیون زائر به قم تردد دارد که حضور زائران فرصت بسیار ارزشمندی است و باید برای حوزه گردشگری نیروی ماهر تربیت کنیم؛ زیرا هرچه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت ها افزایش پیدا کند سطح درآمد و رضایتمندی بالا می رود.

مرتضی حیدری، فرماندار قم، در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به ظرفیت ها و ویژگی جمعیتی استان قم عنوان کرد: ۹۶ درصد جمعیت استان شهرنشین هستند و علیرغم فرصت‌ها با نقطه مطلوب فاصله داریم و یکی از ایده‌ها که می‌تواند نیروهای جوان را آماده اشتغال در بخش‌های مختلف کند فنی و حرفه‌ای است.

وی یکی از ظرفیت‌های استان قم را حضور زائران ایرانی و خارجی برشمرد و افزود: سالیانه ۲۲ میلیون زائر به قم تردد دارد که حضور زائران فرصت بسیار ارزشمندی است و باید برای حوزه گردشگری نیروی ماهر تربیت کنیم؛ زیرا هرچه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت ها افزایش پیدا کند سطح درآمد و رضایتمندی بالا می رود.

وی صنایع درودگری، فرش و نمد بافی را جز برندهای اصلی قم عنوان کرد و گفت: این صنایع در موضوع زائر پذیری و رونق گردشگری به شرطی که با روش‌های جدید و نوسازی تلفیق شود اثرگذار هستند.

 

پایان خبر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *