ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

مدیر پایگاه جهانی- فرهنگی هورامان/اورامانات: به دنبال ایجاد کریدور گردشگری «از فردودگاه تا فرودگاه» هستیم

مدیر پایگاه جهانی-فرهنگی هورامان/ اورامانات از تلاش این پایگاه برای ایجاد طرحی در قالب یک کریدور تحت عنوان «از فرودگاه تا فرودگاه» برای توسعه صنعت گردشگری منطقه اورامانات خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، “پویا طالب نیا” ضمن تاکید بر ظرفیت های بسیار قوی و گسترده منطقه اورامانات واقع در استان‌های کرمانشاه و کردستان عنوان کرد: «به دلیل وجود این منطقه، ظرفیت گردشگری بی بدیلی در دو استان غربی کشورمان یعنی کردستان و کرمانشاه ایجاد شده و ما به منظور رونق صنعت گردشگری این منطقه به دنبال راه‌اندازی یک کریدور گردشگری تحت عنوان « از فرودگاه تا فرودگاه» هستیم».

طالب نیا در گفتگوی اختصاصی با توریسم اینترنشنال، در توضیحات تکمیلی برای طرح عنوان شده اینطور گفت: «کریدور از فرودگاه تا فرودگاه در واقع حلقه اتصال استان‌های کردستان و کرمانشاه است و در اصل یک حلقه فرهنگی ناگسسته میان دو استان به حساب می‌آید و تمام تلاشمان این است که در قالب این طرح، هر دو استان از مزایای ثبت جهانی هورامان بهره‌مند شوند. در این راستا اجرای کریدور بهترین گزینه است».

وی افزود: «بر این اساس، گردشگری که از فرودگاه کرمانشاه وارد منطقه می‌شود، می تواند از فرودگاه کردستان خارج شود یا برعکس. لذا می توانیم از این ظرفیت نهایت استفاده را داشته باشیم».

مدیر پایگاه جهانی-فرهنگی هورامان/ اورامانات  اظهارکرد: «تلاش کرده ایم شاخصه‌های اصلی گردشگری در منطقه را بشناسیم و سعی داریم بر مبنای همین ظرفیت های طبیعی و تاریخی منطقه، گردشگران را جذب کنیم و در اصل محور گردشگری منطقه را همین وقایع و رویدادهایی قرار داده‌ایم که بیشترین تأثیر را بر روند گسترش ظرفیت های پذیرش گردشگر در منطقه برجای گذاشته اند».

طالب نیا ضمن اشاره به این موضوع که بخشی از منطقه هورامان در کردستان و بخشی دیگر در کرمانشاه است عنوان کرد که این منطقه با موقعیت بکر و عالی که دارد هم برای سرمایه‌گذاری و هم برای جذب گردشگرانِ بیشتر‌ و ارتقای بوم گردی ها می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

وی ضمن اشاره به تاثیرات منفی همه گیری ویروس کرونا عنوان کرد: « به واسطه شرایط خاص ایجاد شده ناشی از شیوع این ویروس، بسیاری از بوم گردی‌ها و هتل‌های محدودی که در منطقه هستند، با ضرر و زیان‌های سنگینی مواجه شدند و تعداد گردشگران در آن منطقه خیلی کم شد ولی امروز با واکسینه شدن جمعیت کثیری از مردم، شاهد تغیرات و بهبود شرایط گردشگری در کشور هستیم و امیدواریم این بهبود وضعیت در اورامانات هم حاصل شود».

وی همچین با اشاره به افزایش بارندگی‌های این منطقه طی چند ماه گذشته عنوان کرد: «امیدواریم با این حجم از بارندگی، اردیبهشت و خرداد بسیار زیبایی را در منطقه اورامانات شاهد باشیم. ما از طریق تریبون توریسم اینترنشنال، همه هموطنان در داخل و خارج از کشور را دعوت می کنیم تا از منطقه بکر و دیدنی هورامان/اورامانات دیدن کنند».

این فعال عرصه گردشگری بیشترین عامل رونق و توسعه گردشگری در منطقه هورامان/اورامانات را تحت تاثیر اقدامات معاونت گردشگری استان‌های کردستان و کرمانشاه دانست و عنوان کرد: «از هر دو معاونت درخواست داریم نگاه ویژه ای به این منطقه داشته باشند و از آنها می خواهیم تا از کسانی که تمایل به سرمایه گذاری در منطقه دارند، نهایت حمایت و همکاری را به عمل آورند».

طالب نیا از فراهم کردن بستر و شرایط مناسب جهت معرفی صنایع دستی منطقه به گردشگران داخلی و خارجی به عنوان عامل مهمی در رونق تورهای گردشگری و بوم گردی ها یاد کرد که می‌تواند به توسعه اقتصادی منطقه هم کمک شایان توجهی کند. وی در پایان گفت: «پایگاه جهانی-فرهنگی هورامان/ اورامانات در تلاش است تا با ارائه مطالب علمی و پژوهشی با مخاطبین این پایگاه در سراسر جهان در تعامل باشد».

1 دیدگاه برای “مدیر پایگاه جهانی- فرهنگی هورامان/اورامانات: به دنبال ایجاد کریدور گردشگری «از فردودگاه تا فرودگاه» هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *