ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

میزبانی موزه های نیشابور از گردشگران در ایام نوروز ۱۴۰۱

تمامی موزه های شهر نیشابور به استثنای یک مورد در نوروز ۱۴۰۱ برای بازدید گردشگران نوروزی آماده سازی می شوند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان نیشابور از فعالیت های موزه های این شهرستان در ایام نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

محمد اسماعیل اعتمادی اظهار کرد: تمامی موزه های نیشابور البته به جز سایت موزه «شادیاخ» در ایام نوروز میزبان میهمانان نوروزی هستند.

 

وی با بیان اینکه تعداد هشت موزه به صورت پراکنده در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند اظهار کرد: این موزه ها شامل بخش خصوصی و دولتی هستند.

وی از موزه تاریخ طبیعی و حیات وحش در کاروانسرای شاه عباس، موزه آموزش و پرورش در دبیرستان خیام و هم چنین موزه شاه عباسی، موزه های مردم شناسی در روستای حمید آباد و فیلخانه، موزه پرفسور صادقی(موزه قلب)در افلاک نمای خیام از جمله مکان هایی یاد کرد که در این ایام پذیرای علاقه مندان خواهند بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان نیشابور اظهار کرد: تنها موزه ای که در این شهرستان امسال امکان میزبانی از گردشگران را ندارد سایت موزه شادیاخ است که به دلیل اجرای طرح ساماندهی در ایام نوروز فعال نبوده و امکان بازدید از آن وجود ندارد.

اعتمادی بیان کرد: در این راستا این سازمان در ایام نوروز با تمام توان پیگیر فعال بودن موزه های فوق خواهد بود مگر اینکه به خاطر کرونا شرایط تغییر کند و مجبور به اعمال محدودیت شویم.

 

۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *