ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

مرزهای آمریکا به روی گردشگران خارجی باز می‌شود

بسیاری از مردم و شهروندان غیر‌آمریکایی در سراسر جهان از امروز آماده سفر به آمریکا و دیدار عزیزان خود در این کشور می‌شوند. آنها در صورت واکسینه بودن کامل و برای اولین بار در دو سال گذشته امکان پرواز به آمریکا را پیدا کرده‌اند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، اولین محدودیت‌های مسافرتی ویژه به آمریکا در اوایل سال ۲۰۲۰ و برای مهار شیوع کرونا اعمال شد. این قوانین پرواز بسیاری از شهروندان غیرآمریکایی در بسیاری از کشورهای جهان به آمریکا را ممنوع کرد.

این ممنوعیت شامل سفر شهروندان بسیاری از کشورهای جهان از جمله بریتانیا و ۲۶ کشور حوزه شنگن بدون کنترل مرزی در اروپا می‌شود. ایرلند، هند، چین، آفریقای جنوبی، ایران و برزیل نیز در لیست فهرست ممنوعیت سفر به آمریکا قرار داشتند. این قانون ورود زمینی از مکزیک و کانادا به آمریکا را نیز محدود کرد.

رویترز نوشت: از امروز (دوشنبه) مسافران بسیاری از کشورهای جهان با ارائه کارت رسمی واکسیناسیون و نتیجه منفی کرونا می‌توانند به آمریکا بروند. بسیاری مستقیما به فرودگاه‌های لندن و پاریس رفته‌اند تا به آمریکا پرواز کنند.

“آلیس کین” از مسافران آمریکا که برای دیدن خواهرش به “میامی” می‌رود، در فرودگاه هیتروی لندن گفت: “واقعا هیجان انگیز است.  از قبل از شیوع کووید قصد رفتن داشتم و پس از این تاخیر طولانی بسیار هیجان دارم”.

این ممنوعیت بی سابقه که در دولت ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا وضع و اجرا شد، ضربه بزرگی به گردشگری آمریکا وارد کرده و مانع حضور افراد در مراسم عروسی، تشیع جنازه، تولد نوزادان و جلسات کاری و تجاری شد.

“بیندیا پاتل” که قرار است برای اولین بار برادرزاده تازه متولد شده خود را در نیویورک ببیند، گفت: “فکر می‌کنم با دیدن او گریه کنم. ما بسیار هیجان زده‌ایم”.

“الیسون هنری” مادر ۶۳ ساله، به خبرگزاری فرانسه گفت: “خیلی دوره سختی بود. من تنها دلم می‌خواهد پسرم را ببینم.”

“الیسون” که اهل چشایر است آماده است که برای دیدن پسرش بعد از ۲۰ ماه روز دوشنبه به نیویورک برود.

هواپیماهای دو شرکت رقیب “بریتیش ایروز” و “ویرجین آتلانتیک” درست قبل از ساعت ۹ صبح به وقت گرینویچ از باندهای موازی فرودگاه هیترو لندن برخاستند”. آنها در این اقدام اهمیت بازار و پروازهای فراآتلانیک در خطوط هوایی بریتانیا را نشان دادند.

مدیر اجرایی شرکت “ویرجین اتلانتیک” گفت که بازگشایی پروازهای آمریکا برای مسافران بریتانیا به تمام خطوط فعال بین دو کشور کمک می‌کند اما این موضوع برای خطوط هوایی “ویرجین آتلانتیک” بریتانیا که بر پروازهای اقیانوس اطلس تمرکز دارد به بسیار پراهمیت است.

شرکت هواپیمایی “دلتا ایرلاینز” آمریکا، از افزایش ۴۵۰ درصدی رزروهای بین المللی در ۶ هفته گذشته و پس از اعلام اولیه بازگشایی مرزهای آمریکا خبر داد.

مسافران در پاریس نیز به همان اندازه هیجان زده بودند و میزان رزرو پروازها افزایش یافته است.

“جروم تومان” از آژانس مسافرتی “جت ست ویج” در پاریس که در بخش سفرهای آمریکای شمالی این آزانس مسافری فعال است، در این باره گفت: ما تقریبا از صفر به رونق اکتبر ۲۰۱۹ در دوران قبل از شیوع کووید رسیدیم”.

انتظار می‌رود در روز دوشنبه صندلی‌های کمی در پروازهای بین المللی لندن و پاریس و دیگر پروازهای جهان به مقصد آمریکا خالی بماند و پیش بینی می‌شود تعداد مسافران در هفته‌های آینده بسیار زیاد باشد.

بسیاری از خطوط هوایی از احتمال شکل گیری صف‌های طولانی برای بررسی اسناد واکسیناسیون مسافران بین المللی خبر دادند و اعلام کردند این کار را در حال حاضر برای بررسی نتایج کووید ۱۹ نیز انجام می‌دهند.

از امروز، حدود ۳۲۰۰ کیلومتر مرز بین مکزیک و آمریکا نیز مجددا باز می‌شود. صدها مهاجر مکزیکی خود را به شهرهای مرزی مانند “تیخوانا” رسانده‌اند و امیدوارند شرایط بازگشایی مرزی پناهندگی از آمریکا را آسانتر کند.

در گذرگاه‌های مرزی زمینی، نیروهای گمرگ و حفاظت مرزی از مسافران در باره واکسینه بودن سوال می‌کنند .برخی از آنها اسناد واکسن را چک می‌کنند.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *