پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مرکزی در گفتگو با “توریسم اینترنشنال”: موقعیت بی نظیر مواصلاتی استان مرکزی مشوق ارتقای صنعت گردشگری این استان است

حمایت از تاسیسات گردشگری نوپای استان مرکزی یکی از مهم ترین اقداماتی است که اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی این استان با حضور در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری در کنار معرفی جاذبه های گردشگری این استان انجام می دهد.

به گزارش توریسم اینترنشنال، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مرکزی در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران از اهمیت قابل توجه استان مرکزی به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ایران صحبت کرده و عنوان کرد: ترددهای بسیاری که به خاطر موقعیت جغرافیایی خاص این استان به عنوان مرکز کشور و شاهراه بودنش از مسیرهای مواصلاتی مختلف انجام می گیرد، یک امتیاز مثبت برای تقویت حوزه گردشگری شهرهای مختلف استان مرکزی محسوب می شود.

“سید حسن حسینی” هدف اصلی از حضور در این دوره از نمایشگاه گردشگری را در وهله اول معرفی جاذبه های خاص کمتر مورد توجه قرار گرفته و تقویت زیر ساخت های آنها و در وهله دوم حمایت از تاسیسات گردشگری استان مرکزی عنوان کرد که از طرف اداره میراث فرهنگی این استان به آنها مجوز فعالیت داده شده است.

حسینی در بحث مربوط به معرفی جاذبه های استان مرکزی به جاذبه های متنوع شهرهای این استان اشاره و گفت: « در بخش مربوط به شهرستان محلات به معرفی آب گرم و بازار گل بسیار متنوع این شهرستان پرداخته ایم که با توجه به موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی که به خاطر نزدیکی به اصفهان، قم و تهران دارد، ظرفیت های گردشگری قابل توجهی را دارد. در بخش ساوه بیشتر به معرفی بناهای تاریخی این شهر پرداخته و تاسیسات گردشگری را که به آنها مجوز داده شده است نیز معرفی کرده ایم».

*نمونه ای از صنایع دستی عرضه شده در غرفه استان مرکزی در پانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران

وی در ادامه صحبت هایش جاذبه های گردشگری شهرهای دیگر استان مرکزی را نیز مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: « در بخش مربوط به شهرستان تفرش، اداره میراث استان مرکزی، هم طبیعت بکر و اقامتگاه های بوم گردی خاصی را که همگی مجوز رسمی از این اداره را دارند معرفی کرده و هم روستاهای هدف گردشگری این شهرستان را مورد توجه ویژه قرار داده است. در بخش مربوط به شهرستان خمین هم بحث های تاریخی و گردشگری را مد نظر قرار داده و به عنوان مثال به معرفی سنگ نگاره های تیمره پرداخته ایم که قدمتی ۴۰ هزار ساله داشته و از اساتید فعال در این زمینه برای معرفی این سنگ نگاره ها به علاقه مندان طی روزهای آتی بیشتر استفاده خواهیم کرد».
حسینی بخش مهمی از فعالیت های گردشگری استان مرکزی در این دوره از نمایشگاه را معرفی ظرفیت های گردشگری فصلی عنوان کرد و گفت: « به عنوان مثال در فصل بهار و تابستان، دشت لاله واژگون را در روستاهای اطراف خمین داریم و آن را به عنوان یک برند گردشگری به علاقه مندان این حوزه معرفی می کنیم».

او به ظرفیت های استان مرکزی در حوزه صنایع دستی و برخورداری هنرمندان حاضر در غرفه از مهر یونسکو در این حوزه اشاره کرده و عنوان کرد:« بیشتر تمرکز ما در این نمایشگاه برای معرفی صنایع دستی در حوزه پیکره تراشی، معرق و میناکاری خاص استان و قلم زنی روی مس بوده بوده و حتی وُرکشاپ‌هایی را هم در این حوزه برگزار خواهیم کرد».

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مرکزی در حمایت از تاسیسات گردشگری فعال استان در نمایشگاه نیز عنوان کرد: « در شرایطی که طی دو سال اخیر، به خاطر پاندمی ویروس کرونا، تاسیسات گردشگری بسیار متزلزل شده و آسیب دیده اند، قطعا، حمایت ما از این تاسیسات می‌تواند زمینه ساز جذب سرمایه بیشتر برای فعالیت آنها بوده و زمینه تعامل سازنده آنها با سایر استان ها در راستای ارتقای فعالیت هایشان را فراهم آورد».

 

پایان گفتگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *