پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳

نرخ تور استانبول در زمستان کاهش پیدا می کند

هزینه سفر به استانبول در ماه زمستان به دلیل آب و هوای سردتر نسبت به ماه های گذشته تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.موضوعی که می تواند درصد سفر به کشور ترکیه از جانب ایرانیان را تا حد زیادی افزایش دهد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،استانبول شهری اروپایی آسیایی است که برای گردشگران ایرانی محبوبیت زیادی دارد.  تور استانبول یکی از پرتقاضاترین تورهای ترکیه است. شرایط سفر به ترکیه برای ایرانیان نسبت به دیگر کشورها ساده‌تر است به همین دلیل هم بیشتر تقاضا دارد.

استانبول بزرگ‌ترین شهر در ترکیه است و به دلیل جاذبه‌های دیدنی و تفریحی که دارد همیشه مملو از گردشگر است. این شهر از نظر اقتصادی و فرهنگی اهمیت ویژه‌ای دارد. قرار گیری استانبول در دو قاره آسیا و اروپا هم موضوعی است که باعث افزایش گردشگران شده است. تور استانبول در فصل بهار و تابستان به بیشترین ظرفیت خود می‌رسد و در زمستان حجم سفرها کاهش پیدا می‌کند. اما باز هم نسبت به خیلی از تورهای خارجی متقاضی بیشتری دارد. کاهش نسبی مسافران تور استانبول در زمستان فرصت خوبی برای سفری ارزان‌تر به این شهر است.

آیا واقعا زمستان‌ها تقاضا برای تور استانبول کم‌ می‌شود؟

استانبول شهر پر جاذبه و زنده‌ای است. تقریبا هر زمان که به این شهر سفر کنید شهر گردشگر دارد و شلوغ است. درست است که حجم گردشگران تور استانبول در زمستان‌ها کاهش پیدا می‌کند اما این دلیلی برای بد بودن تور در این زمان نیست. اتفاقا تور استانبول در زمستان هم طرفداران خودش را دارد و جزو مقاصد گردشگری پر توریست است. این کاهش دلایل متنوعی دارد.

چه چیزی باعث کاهش تور استانبول در زمستان‌ می‌شود؟

استانبول به طور کلی آب و هوای معتدلی دارد. بهار و تابستان هوا گرم و مطبوع است. هرچند که تابستان‌ها گرمای هوا شدت‌ می‌گیرد. با فرا رسیدن پاییز سرما و باران شروع‌ می‌شود و زمستان‌ها نیز هوای سردی دارد. البته سرمای هوا خیلی زیاد نیست اما با این حال بسیاری سفر در فصل‌های گرم‌تر را ترجیح‌ می‌دهند. یکی از دلایل کاهش تور استانبول در زمستان آب و هوای آن است.

برای گردشگران ایرانی فصل پاییز و زمستان فصل کار و درس است. اغلب خانواده‌ها در این زمان درگیر درس و مدرسه کودکان‌شان هستند و اداره‌ها نیز تعطیلی طولانی مدتی ندارند. به همین دلیل نه تنها استانبول بلکه تور سایر کشورها و حتی گردشگری داخلی در این بازه با کاهش رو به رو می‌شود. با نزدیک شدن بهار و تعطیلات چهارده روزه دوباره سفرها رونق‌ می‌گیرند. به طوری که تور استانبول نوروز به قدری طرفدار پیدا می‌کند که بسیاری از ماه‌های قبل اقدام به رزرو می‌کنند.

زمستان فرصت طلایی برای تور ارزان استانبول 

اغلب شنیده‌ایم که بهترین زمان برای سفر به استانبول بهار و تابستان است. البته در این فصل‌ها استانبول هوای خوبی دارد اما حجم گردشگر بیشتر می‌شود و طبیعتا شهر شلوغ‌تر خواهد بود. از طرفی هم افزایش توریست قیمت‌ها را بالا می‌برد. در مقابل آن زمستان می‌تواند فرصتی ایده آلی برای تور استانبول ارزان قیمت باشد. کاهش گردشگر قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل را تا حد زیادی کاهش‌ می‌دهد. آژانس‌های گردشگری هم تخفیف‌های خوبی در این فصل دارند. بنابراین اگر دغدغه کاری و درسی ندارید یا می‌توانید چند روزی را مرخصی بگیرید، الان بهترین فرصت برای سفر است.

تور استانبول را گران نخرید!

خدمات تور استانبول شامل خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، گشت شهری، لیدر فارسی زبان و بیمه سفر می‌شود اما اصلی‌ترین بخش هزینه‌ها را بلیط هواپیما استانبول و هتل تشکیل‌ می‌دهد. بلیط هواپیما در اغلب تورهای گردشگری به صورت پیش فرض اکونومی انتخاب‌ می‌شود. بلیط‌های اکونومی پایین‌ترین قیمت بلیط را دارند.

البته گردشگران در انتخاب نوع بلیط و همین طور شرکت هواپیمایی محدودیتی ندارد. برای کاهش بیشتر هزینه‌ها بهتر است بلیط هواپیما چارتر تهیه کنید. این بلیط‌ها قیمت پایین‌تری دارند. در اغلب آژانس‌های گردشگری بلیط‌های چارتری پس گرفته نمی‌شوند اما آژانس سفرمی از معدود آژانس‌هایی است که این بلیط‌ها را هم کنسل‌ می‌کند، چون خودش از چارترکنندگان تور استانبول است.

استانبول تنوع زیادی در زمینه هتل و اقامتگاه دارد. از هتل‌های پنج ستاره و چهار ستاره تا مهمان‌سراها همه‌ می‌توانند گزینه‌هایی برای اقامت در استانبول باشند. هتل‌های پنج ستاره از نظر قیمت در صدر لیست قرار می‌گیرند و بعد از آن هتل‌های چهارستاره و الی آخر.

علاوه بر درجه کیفی هتل، محل قرار گیری آن نیز اهمیت پیدا می‌کند. هتل‌هایی که در نزدیکی میدان تکسیم هستند، قیمت بیشتری دارند. اگر با تور سفر نکنید پیدا کردن هتل خوب در استانبول ممکن است برای‌تان کار ساده‌ای نباشد، خصوصا اگر برای بار اول بخواهید سفر کنید. گاهی عکس‌هایی که از هتل‌ها گذاشته‌ می‌شود با واقعیت ماجرا فرق دارد. به همین دلیل بهتر است قبل از رزرو هتل با کارشناسان این حوزه مشورت کنید.

آیا تورهای لحظه آخری استانبول واقعی هستند؟

تورهای لحظه آخری در واقع تورهایی هستند که بیشتر ظرفیت‌شان پر شده است و چند جای خالی بیشتر ندارند. این تورها به صورت چارتری هستند، یعنی برگزارکننده تور هزینه‌ها را از قبل پرداخت کرده‌اند، بنابراین خالی بودن هواپیما به ضررشان تمام‌ می‌شود. به همین خاطر اغلب تورهای لحظه آخری واقعی تخفیف‌های باورنکردنی دارند. اما تور لحظه آخری واقعی بیش از هر چیزی به آژانس برگزار کننده تور بستگی دارد. چرا که بعضی از آژانس‌ها در ازای تخفیف تور، از خدمات آن کم‌ می‌کنند. بنابراین باید از آژانس معتبری تور را تهیه کنید. همین طور قبل از خرید تور اطلاعات کافی داشته باشید و قیمت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. قیمت‌های بسیار پایین و عجیب قطعا واقعی نیستند.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *