پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳

نشان ملی به سه هنرمند صنایع دستی بروجرد اعطا شد

هنرمندان بروجردی فعال در زمینه هنر ورشو سازی، ساخت ساز سنتی و سوزن دوزی موفق به کسب سه نشان ملی برای این استان شدند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بروجرد از کسب سه نشان ملی توسط هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان خبر داد.

حجت اله یارمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برنامه داوری دوسالانه اعطای نشان ملی صنایع‌دستی امسال به‌صورت منطقه‌ای شامل استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان و در شهر کرمانشاه برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه از داوری که پیش‌شرط دریافت نشان جهانی یونسکو است سه هنرمند صنایع‌دستی در رشته‌های ورشو سازی، ساخت ساز سنتی و دوخت‌های تزئینی (سوزن‌دوزی) از شهرستان بروجرد موفق به دریافت نشان ملی شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بروجرد خاطرنشان کرد: در این جلسه داوری، آثار هنرمندان از لحاظ مرغوبیت، اصالت، نوآوری در طرح و اجرا، قابلیت حضور در بازار، سازگاری به محیط‌زیست و قوانین جاری کشور مورد بررسی قرار می‌گیرند.

یارمحمدی اضافه کرد: این آثار شامل؛ ساز سنتی سه‌تار محصول هنرمند علی ثابت، محصول قندان ورشو ساخت هنرمند مسعود فرح پی، سوزن‌دوزی سنتی اثر آسیه ارجمندی، سه اثری است که موفق به دریافت نشان ملی صنایع‌دستی از شهرستان شدند.

وی با اشاره به دوره آموزش مروار بافی در بروجرد بیان کرد: دوره آموزشی مرواربافی (بافت احجام با استفاده از ترکه‌های مروار) یکی از هنرهای سنتی صنایع‌دستی برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بروجرد ادامه داد: این دوره آموزشی به مدت ۱۰۰ ساعت زیر نظر یکی از اساتید این رشته هنری توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان بروجرد و در راستای ترویج و حفظ هنرهای سنتی صنایع‌دستی برگزار شده است.

یارمحمدی اظهار کرد: در این دوره آموزشی ۲۰ نفر هنرجو مورد آموزش قرار گرفتند که در پایان به آن‌ها گواهی آموزش کوتاه‌مدت اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *