پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

نمایش اشیای تاریخی استان گلستان در موزه شهر پکن

یک قلم آجر و یک قلم خمره سفالی برجای‌مانده از دوره ساسانی به‌صورت امانی از ایران در کاخ موزه پکن به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از نمایش دو قلم شی فرهنگی-تاریخی استان در نمایشگاه «اسرار امپراتوری پارس باستان» در کشور چین خبرداد.

احمد تجری در اینباره اظهارکرد: تعداد دو قلم شی فرهنگی-تاریخی از موزه باستان‌شناسی گرگان برای معرفی در نمایشگاه «اسرار امپراتوری پارس باستان» در کاخ موزه پکن در کشور چین با هدف معرفی دیوار بزرگ گرگان، در اختیار موزه ملی ایران قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این آثار شامل یک قلم آجر و یک قلم خمره سفالی برجای‌مانده از دوره ساسانی است که در کاوش‌های باستان‌شناسی دیوار بزرگ گرگان به‌دست‌آمده که بر اساس مجوز وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و طی فرآیند انتقال، به‌صورت امانی در اختیار موزه ملی ایران قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: مشارکت و برپایی نمایشگاه‌های مشترک داخلی و خارجی میان موزه‌ها ازجمله وظایف و اهداف بلند برای معرفی تاریخ، تمدن و فرهنگ این سرزمین است که گام مهمی در توسعه فرهنگی و دوستی جوامع و رونق گردشگری پایدار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *