ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

هزاران خانه در کلرادو به خاطر آتش سوزی جنگلی ویران شد

آتش سوزی مهیب ناشی از وزش باد در کلرادو هزاران خانه و کسب و کار در نزدیکی دنور را ویران و ده ها هزار نفر را مجبور به فرار کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال و به نقل از رویترز شدت آتش به خاطر وزش شدید باد به حدی بود که حتی آتش نشانان که در منطقه حضور داشتند، مجبور به عقب نشینی شدند. به گفته مقامات کلرادو، حدود هزار خانه به همراه یک مجتمع تجاری بزرگ و یک هتل بر اثر آتش سوزی در این منطقه کاملا ویران شده اند.

در گزارشات از مفقودی سه نفر دیگر هم خبر داده شد. به گفته فرماندار کلرادو این احتمال وجود دارد که هر سه نفر جان خود را از دست داده باشند.

وزش شدید باد با سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت شعله های آتش را به سمت شرق کلرادو و شهرهای سوپریر و لوئیزویل روانه کرد و باعث تخلیه کامل هر دو شهر شد. ظرف دو ساعت آتش نزدیک به ۶ هزار هکتار زمین را به کلی سوزانده است. سه مفقودی گزارش شده همگی در خانه هایی ساکن بوده اند که توسط آتش کاملا تخریب شده اند.

فرماندار کلرادو این آتش سوزی را ویران گر ترین آتش سوزی در طول تاریخ ایالت کلرادو دانسته و عنوان کرده این حجم از آتش سوزی و ویرانی خانه ها بی سابقه بوده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز حادثه رخ داده را فاجعه ملی خوانده و عنوان کرده حمایت مالی فدرال هر چه زودتر روانه این ایالت شود. هنوز علت دقیق آتش سوزی مشخص نشده است.

بارش همزمان برف شدید در این ایالت کار امداد رسانی را به شدت دشوار کرده است.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *