چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

واگذاری بناهای تاریخی استان مرکزی به بخش خصوصی

روند واگذاری بناهای تاریخی در استان مرکزی به بخش خصوصی تسهیل می شود.

به گزارش توریسم اینترشنال، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی گفت: نحوه و شرایط واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی در استان مرکزی تسهیل شد. بر این اساس شرایط واگذاری ۳ کاروانسرای تاریخی خشکرود، کهک و آسیاب جفتی تغییر می‌کند و برای واگذاری به بخش خصوصی تسهیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی مرزبان در نشست کمیته فنی واگذاری‌های بناهای تاریخی استان مرکزی، افزود: انتظار می‌رود در آینده نزدیک مشارکت بخش خصوصی در مرمت و بازسازی بناهای تاریخی استان مرکزی افزایش یابد.

وی ادامه داد: بر همین مبنا اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان آمادگی هرگونه حمایت از سرمایه‌گذاران را دارد تا بخش خصوصی با رضایت کامل و به نحو احسنت در این فرایند مشارکت داشته باشد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی اظهار داشت: باید سرمایه‌گذاران به سرمایه گذاری در بناهای تاریخی استان ترغیب شوند. با این اقدام می‌توان با احیای بناهای تاریخی علاوه بر اشتغالزایی زمینه حفظ میراث فرهنگی را نیز فراهم کرد.

مرزبان تصریح کرد: افزایش مدت زمان بهره‌برداری از ۲۰ به ۲۵ سال و افزایش مدت زمان مرمت و احیاء این طرح ها از ۲۴ به ۳۶ ماه از پیشنهادات این نشست بود که بر اساس رای اعضا جلسه برای تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این امر در نظر گرفته شد و به زودی مزایده آن برای جذب سرمایه‌گذار اعلام خواهد شد.

وی بیان داشت: در سالهای گذشته نیز چندین بنای تاریخی در استان مرکزی به بخش خصوصی واگذار شده و عملکرد خوبی در این زمینه حاصل شده است. اگر مردم نسبت به واگذاری‌ها اطلاع داشته باشند از آن استقبال می‌کنند. بر این اسا ضروری است اماکن قابل واگذاری از طریق صداوسیما و دیگر رسانه‌ها به مردم معرفی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *