ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

ورود گروهی از گردشگران اندونزیایی و تایوانی به تربت حیدریه

گروهی از گردشگران اندونزیایی و تایوانی به همراه رایزن فرهنگی سفارت ایران در اندونزی در سفر یک روزه به تربت حیدریه با جاذبه‌های گردشگری کشاورزی و تاریخی این شهرستان آشنا شدند.

به گزارش توریسم اینترنشنال، گردشگران اندونزیایی و تایوانی با سفر به شهرستان تربت حیدریه با ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی این شهرستان آشنا شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه گفت: گردشگران اندونزیایی و تایوانی به همراه رایزن فرهنگی سفارت ایران در اندونزی در سفر یک روزه به تربت حیدریه با جاذبه‌های گردشگری کشاورزی و تاریخی این شهرستان آشنا شدند.

علی محمدی افزود: این گردشگران در مدت یک روز از مزارع کشاورزی زعفران، شرکت‌های زعفرانی، مجموعه تاریخی قطب الدین حیدر، رباط طبسی و موزه زعفران تربت حیدریه دیدن کردند.

وی گفت: بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی نمد در قاب زعفران و دمنوش‌های زعفرانی و سوغات تربت حیدریه از دیگر برنامه‌های این گردشگران در تربت حیدریه بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه گفت: این شهرستان دارای ۳۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده است که از این تعداد ۵۵ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

محمدی افزود: تربت حیدریه به‌عنوان قطب زعفران و ابریشم کشور و هم‌چنین دارا بودن دیگر ظرفیت‌های کشاورزی از جمله آلو، پسته، سیب زمینی، قابلیت بسیار خوبی برای جذب گردشگران کشاورزی را دارد.

شهرستان تربت حیدریه در فاصله حدود ۱۳۴ کیلومتری جنوب مشهد مرکز خراسان رضوی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *