پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

پل خاتون کرج در آستانه ریزش

مرمت پل تاریخی خاتون کرج که چندی پیش فروریخت هنوز هم به پایان نرسیده است. با وجود اهمیت بسیار زیاد این پل به عنوان یکی از آثار تاریخی به جا مانده از دوران سلجوقیان، عنوان شده اعتبار ۲ میلیارد تومانی مورد نیاز برای مرمت و بازسازی آن اختصاص داده نشده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: پل تاریخی کرج در حال حاضر با توجه به حجم عملیات پیش بینی شده به ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

فریدون محمدی، گفت: چندی پیش پل دختر یا پل خاتون کرج ، واقع درجنب شرکت برق شرق کرج که بعضی کارشناسان آن را متعلق به دوران سلجوقیان می‌دانند، فرو ریخت، اما هنوز مرمت آن به پایان نرسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز افزود: پل دختر، قدیمی‌ترین پل کرج که بر اساس اسناد موجود قدمت آن احتمالاً به دوره سلجوقی می‌رسد، به علت آسیب دیدگی طبیعی ناشی از بارش‌های سال گذشته فرو ریخت.

فریدون محمدی گفت: وزیر و استاندار از این محل بازدید کردند و قرار شد سال گذشته مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شود که این پل بازسازی شود.

محمدی افزود: اگر این مبلغ پارسال ابلاغ می‌شد قطعا کار این پل به اتمام می‌رسید.

او اضافه کرد: سال گذشته وزارت خانه میراث فرهنگی ۵۰۰ میلیون اعتبار پرداخت کردند که این مبلغ هم صرف کار‌های نجات بخشی، عملیات اضطراری، استحکام پایه‌های پل شد.

محمدی افزود: پل تاریخی کرج در حال حاضر با توجه به حجم عملیات پیش بینی شده ۲ میلیارد تومان نیاز دارد که این پل به صورت کامل مرمت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *