ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

کتاب «راهنمای گردشگری تهران، ری و شمیران» رونمایی شد

وزیرمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه بازدید از موزه آبگینه و سفالینه از کتاب «راهنمای گردشگری تهران، ری و شمیران» رونمایی کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ وزیر میراث فرهنگی، در این مراسم گفت: تهران با قدمت ۲۳۶ ساله‌ای که دارد مرکز عمده‌ترین تحولات تاریخی، فرهنگی و اجتماعی بوده و کتاب گردشگری تهران، ری و شمیران، یک راهنمای گردشگری بسیار ارزشمند برای شهر تهران است.
مهندس ضرغامی با بیان اینکه پایتخت برای تهرانی‌ها و هم برای سایر استان‌ها یکی از بهترین و متنوع‌ترین سوژه‌های گردشگری است که کمتر به آن توجه شده افزود: مردم برای گردشگری به نقاط مختلف کشور سفر می‌کنند، اما من به آن‌ها توصیه می‌کنم برای گردشگری تهران را نیز انتخاب کنند؛ تهران شهری دیدنی ست و حتی شمار زیادی از پایتخت نشینان، بسیاری از نقاط دیدنی و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی تهران را نمی‌شناسند و این یک خلا مهم در حوزه گردشگری است.

او با بیان اینکه کتاب گردشگری تهران، ری و شمیران حاصل زحمات آقای جانفشان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران و همکارانش است گفت: در این کتاب مهندسی خوبی روی مسیر‌های مختلف گردشگری صورت گرفته و اگر بخواهید تعداد زیادی از آثار تاریخی فرهنگی را در تهران ببینید، این کتاب انتخاب خوبی برای راهنمای بازدید و صرفه جویی در وقت است. همچنین در این کتاب هارمونی و هماهنگی مناطق را به خوبی می‌توانید حس کنید.

کتاب «راهنمای گردشگری تهران، ری و شمیران»، هشت مسیر پیاده گردشگری در بافت تاریخی تهران، مسیر راسته‌های بازار تهران، چهار محور خیابان ولیعصر، مرکز شهر، سید خندان، غرب، محور گردشگری زیارتی، سیاحتی شهرری، سه مسیر پیاده گردشگری در شمیران و مسیر‌های کوهپیمایی تهران را روایت می‌کند.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *