ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

آثار باستانی آذربایجان شرقی در خطر حفاری های غیرقانونی

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی گفت:با توجه به افزایش حفاری های غیرقانونی و آسیب های ناشی از آن در استان گشت های متعدد حفاظتی در مراغه مستقر خواهند شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،سرهنگ کاظم داداشی در دیدار و گفت و گو با جانشین فرماندهی انتظامی کهن شهر مراغه ضمن اعلام این خبر گفت: افزایش تعاملات فراجا و دستگاه‌های دولتی و استفاده روزافزون از مشارکت اجتماعی در راستای حفاظت از میراث فرهنگی در شهرستاهای استان در دستور کار قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی میراث فرهنگی را دارایی ملی خواند و گفت: حفاظت از میراث تاریخی وظیفه همگانی است و بر همین اساس مردم نیز می‌توانند در پیشگیری از هرگونه آسیب به این دارایی‌های ملی مؤثر باشند.

او با تأکید بر اینکه همراهی ساکنان استان طی سال گذشته چشمگیر بود، ادامه داد: سال گذشته ۶۷ گزارش مردمی در خصوص اقدامات علیه میراث فرهنگی در یگان حفاظت مراغه ثبت شد و ساکنان شهرستان می‌توانند در این زمینه همچنان با شماره تلفن گویای ۰۹۶۲۲ تماس بگیرند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی به کشف و دستگیری عاملان حفاری غیرمجاز با همراهی فرماندهی انتظامی شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: عرصه هرگونه فعالیت حفاری غیرمجاز، خرید و فروش اموال تاریخی و فرهنگی و استفاده از دستگاه فلزیاب بر مجرمان تنگ شده است.

به گفته داداشیتشدید نظارت‌های همه‌جانبه با همراهی و تلاش عوامل انتظامی شهرستان و هوشیاری ساکنان ادامه می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *