ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

آشنایی با بزرگترین استارتاپ های گردشگری ایران و جهان

صنعت گردشگری در حال حاضر یکی از پولسازترین صنایع جهان محسوب می‌شود که اقتصاد بسیاری از کشور های دنیا به شدت به آن وابسته است.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، استارتاپ های حوزه گردشگری طی سالیان اخیر، از جمله پس از کرونا، بروز و ظهور جدی تری داشته‌اند. ایران نیز از این رقابت بی نصیب نمانده و استارتاپ های مطرحی از جمله کجارو، علی بابا، بریم کوه، تپ پرشیا، زیتونت و…. شکل گرفته‌اند.

کجارو با حدود چهار میلیون کاربر فعال ماهانه، پرمخاطب‌ترین رسانه گردشگری ایران است. این رسانه باعنوان پایگاه اطلاع‌رسانی کجارو و شماره ثبت ۷۸۲۸۰ در زمینه فرهنگی-اجتماعی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است.

کجارو از مرداد ۱۳۹۴ با پوشش اخبار گردشگری و تهیه راهنمای سفر، ویزا، تجهیزات سفر و… شروع به فعالیت کرد. در این مدت کجارو با تهیه محتوا برای شهرهای مختلف ایران جهان به مرجعی کامل و معتبر در معرفی انواع جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها و رستوران‌های ایران و جهان تبدیل شده است.

«علی بابا» نیز جز مجموعه های معروف سفر در ایران است که زیرمجموعه هلدینگ توشا محسوب می شود. ارزشگذاری این مجموعه دقیقا مشخص نیست. کارکرد علی بابا برای تهیه بلیط سفر در میان عموم مردم جا افتاده و جز استارتاپ های مطرح حوزه گردشگری در ایران به حساب می آید.

«بریم کوه» نیز یکی دیگر از استارتاپ های مطرح حوزه گردشگری اما با رویکرد طبیعت گردی و کوه است. این استارتاپ که به شکل تخصصی در حوزه تجهیزات کوهنوردی، دوچرخه، طبیعت، اسکی و غارنوردی فعالیت می کند، توانسته به یک مرجع در این حوزه تبدیل شود. بریم کوه در معرفی خود نوشته است:

«ما عاشق کوهنوردی هستیم و به خاطر اینکه هیچ محیطی برای اعلام برنامه ها وجود نداره تا حالا کلی فرصت از دست دادیم چون برگزارکننده برنامه یا دوره دلخواهمون رو پیدا نکردیم. به همین دلیل در سال ۱۳۹۶ تصمیم به راه‌اندازی سامانه ای جهت معرفی برنامه باشگاه‌ها و گروه‌ها گرفتیم که انجام و راه اندازی اون تا سال ۹۷ طول کشید. اعضای تیم بریم کوه شامل کوهنوردان و مربیان کوهپیمایی هستند که سابقه فعالیت در فضای وب و برنامه نویسی رو به مدت بیش از یک دهه دارند.»

استارتاپ های حوزه گردشگری خارجی

Explodingtopics و webunwto دسته بندی جامعی از استارتاپ های حوزه گردشگری در جهان داشته اند که به بخشی از آن ها اشاره می کنیم:

۱. TravelPerk

رشد جستجوی ۵ ساله: ۲۷۰٪

وضعیت رشد جستجو: در حال انفجار

سال تاسیس: ۲۰۱۵

مکان: بارسلون، اسپانیا

بودجه: ۵۳۰.۳ میلیون دلار (سری ناشناخته)

کاری که آنها انجام می دهند: TravelPerk یک پلت فرم مدیریت سفر است که برای ساده کردن سفرهای تجاری طراحی شده است. این یک پلت فرم متمرکز برای رزرو، مدیریت، و تجزیه و تحلیل سفرهای تجاری با ویژگی هایی مانند رزرو زمان واقعی، مدیریت هزینه و اجرای سیاست سفر ارائه می دهد. هدف این شرکت کاهش زمان و هزینه‌های مرتبط با سفرهای کاری است و در عین حال تجربه‌ای بی‌نظیر و لذت‌بخش را برای مسافران فراهم می‌کند.

۲. SafetyWing

رشد جستجوی ۵ ساله: ۱۵۵۰%

وضعیت رشد جستجو: در حال انفجار

سال تاسیس: ۲۰۱۷

مکان: پالو آلتو، کالیفرنیا

بودجه: ۴۷.۱ میلیون دلار

کاری که آنها انجام می دهند: SafetyWing یک شرکت بیمه فناوری است که بر عشایر دیجیتال تمرکز دارد. پرچمدار آنها “بیمه عشایر” در چندین کشور مختلف پذیرفته می شود (ایده آل برای سفر). SafetyWing همچنین یک محصول B2B “Remote Health” را ارائه می دهد که برای تیم های راه دور پوشش می دهد.

۳. آیرالو

رشد جستجوی ۵ ساله: ۹۹x+

وضعیت رشد جستجو: در حال پیشرفت

سال تاسیس: ۲۰۱۹

مکان: سنگاپور، سنگاپور

بودجه: ۶۷.۳ میلیون دلار

کاری که آنها انجام می دهند: Airalo جایگزینی برای استفاده از چند سیم کارت در هنگام سفر است. به طور خاص، این شرکت بیش از ۱۹۰ سیم کارت مقرون به صرفه را ارائه می دهد که می توان آنها را با چند کلیک تغییر داد. سیم‌کارت‌های الکترونیکی توسط همه گوشی‌های هوشمند پشتیبانی نمی‌شوند. اما در حال تبدیل شدن به یک ویژگی رایج در مدل های جدیدتر. این شرکت سیم‌کارت اخیراً ۶۰ میلیون دلار در جدیدترین بودجه سری B خود جمع‌آوری کرده است.

.۴ سوارکار جاده

رشد جستجوی ۵ ساله: ۱۳۶۰%

وضعیت رشد جستجو: در حال پیشرفت

سال تاسیس: ۲۰۱۷

مکان: بایرن، آلمان

بودجه: ۳۳.۹ میلیون دلار

کاری که آنها انجام می دهند: Roadsurfer ون های کمپر سفارشی را در ۱۳ کشور در اروپا اجاره می دهد. علاوه بر خدمات اصلی کرایه، این استارتاپ همچنین تعدادی افزونه اختیاری برای هر سفر ارائه می دهد، مانند کارد و چنگال آشپزخانه. هر طرح شامل یک بیمه نامه نیز می باشد.

۵. YouLi (شما برای سفر زندگی می کنید)

رشد جستجوی ۵ ساله: ۴۱٪

وضعیت رشد جستجو: به اوج رسید

سال تاسیس: ۲۰۱۶

مکان: ملبورن، استرالیا

بودجه: ۲۰۰ هزار دلار (فرشته)

کاری که آنها انجام می دهند: YouLi یک نرم افزار مدیریت سفر همه در یک برای سازماندهی سفرهای گروهی و استراحت های شرکتی است. این نرم افزار شامل تعدادی قالب برای انواع مختلف برنامه های سفر است. این نرم افزار همچنین دارای یک منطقه عضو است که مسافران می توانند از آن برای مدیریت و پرداخت هزینه سفر خود استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *