د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳
باغ پرندگان

آشنایی با بزرگ‌ترین باغ پرندگان ایران

اگر علاقه ای به دیدن پرندگان و قدم زدن در کنار آن ها می باشید بزرگ‌ترین باغ پرندگان ایران در شهر تهران واقع شده است که می توانید با رفتن به نجا از دیدن این موجودات زیبا لذت ببرید.

به گزارش توریسم اینترنشنال،باغ پرندگان شهر تهران به عنوان کامل‌ترین و بزرگ‌ترین باغ پرندگان ایران در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۲ در دل جنگل لویزان در طی دو فاز طراحی و ساخته شد.

فاز اول باغ پرندگان شهر تهران با نام دشتچر، شامل پرندگانی است که باید در قفس باشند یا گونه‌هایی که توانایی پرواز ندارند و فاز دوم به نام آبچر، در برگیرنده پرنده‌هایی است که توانایی پرواز دارند.

مساحت باغ پرندگان شهر تهران که یکی از پارک‌های موضوعی و جاذبه‌های گردگشری شهر تهران محسوب می‌شود، ۱۷ هکتار است و در مجموع ۱۶۸ گونه جانوری دارد و حدود ۳ هزار پرنده در این باغ زندگی می‌کنند.

معرفی بزرگ‌ترین باغ پرندگان ایران با انواع مختلف پرندگان

در بخش آبچر یکی از مهم‌ترین ویژگی ها، این است که میان گردشگران و گونه‌های پرندگان حصاری وجود ندارد، در این بخش تور‌ها و قفس‌ها در اندازه بزرگ ساخته شده‌اند تا پرندگان امکان آن را داشته باشند تا در همان فضا پرواز کنند و در کنار آنها، گردشگران با تماشای آن‌ها لذت ببرند. البته پرندگان گوشتخوار یا شکاری در بخشی مجزا، در درون قفس‌های بزرگ نگهداری می‌شوند.

همچنین در داخل باغ پرندگان، بنا‌هایی به نام کبوترخانه با سبک معماری دوره صفویه طراحی شده است، مکانی که اولین کبوتر خانه ایران به سبک معماری دوره صفویه و دومین در کشور از لحاظ وسعت و مساحت محسوب می‌شود.

این کبوترخانه در مجموع ۱۴۰ متر مربع مساحت دارد و ارتفاع آن ۱۸ متر است. کبوترخانه باغ پرندگان در خیابان کوهستان واقع شده که بخش شمال غربی پروژه باغ پرندگان است.

در حیاط باغ پرندگان، آبشار و رودخانه‌های مصنوعی طراحی شده است، همچنین درختان پهن برگ و سوزنی شکل دو گونه گیاهی قالب در باغ پرندگان هستند. در فصول مختلف و متناسب با شرایط آب و هوایی گل‌های مختلف در محوطه باغ پرندگان کاشته می‌شود. به طور کلی گونه‌های گیاهی این باغ از گونه و پوشش گیاهی جنگل بزرگ لویزان پیروی می‌کند.

معرفی بزرگ‌ترین باغ پرندگان ایران با انواع مختلف پرندگان

گونه‌های مختلف پرندگان باغ پرندگان تهران

در باغ بزرگ پرندگان تهران انواع گونه‌های پرندگان مانند شکاری، گنجشک‌سانان گرمسیری، ماکیان و کبوترسانان را خواهید دید. همچنین شما می‌توانید انواع جغد، عقاب، شاهین، فلامینگو، پلیکان، طاووس، طوطی، باکلان، حواصیل خاکستری، غاز نوک فسفری (یا کیپ برنشترمرغ آفریقایی)، قرقاول ریوز، ناندی (یا پاراکیت)، شترمرغ امو (یا شترمرغ استرالیایی)، ناندی قمری الماسی و… را مشاهده کنید و در هنگام بازدید حتی برخی از آن‌ها را لمس کنید.

معرفی بزرگ‌ترین باغ پرندگان ایران با انواع مختلف پرندگان

باغ پرندگان شهر تهران کجاست؟

باغ بزرگ پرندگان یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان تهران است که در منطقه ۴ پایتخت و در نزدیکی شهرک امید واقع شده است. باغ پرندگان در شمال شرقی شهر تهران و در نیمه شرقی پارک جنگلی لویزان قرار دارد. بهترین زمان بازدید از باغ پرندگان فصول بهار و تابستان است که شما می‌توانید در ایام نوروز یا در تعطیلی‌های تابستان از این باغ زیبا دیدن کنید

برای بازدید از باغ پرندگان شما می‌توانید از خودرو شخصی خود یا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. پس از آن که به خیابان کوهستان رسیدید و در پارکینگ خودرو باغ پرندگان خودرو خود را پارک کردید، نزدیک به ۵۰۰ متر باید پیاده روی کنید و یا سوار مینی ون‌های باغ پرندگان شوید تا به درب ورودی باغ برسید. البته ون‌های باغ پرندگان برای جابه جایی گردشگران تعبیه شده اند و برای استفاده از آن‌ها نباید مبلغی پرداخت کنید.

معرفی بزرگ‌ترین باغ پرندگان ایران با انواع مختلف پرندگان

امکانات رفاهی باغ پرندگان تهران

– رستوران دو طبقه، کافه، غرفه عکاسی، کافه کتاب، کلبه گیاه، اینترنت رایگان در سراسر باغ

– زمین بازی کودکان، آلاچیق، سرویس بهداشتی، نماز خانه

– در باغ پرندگان ویلچر، درشکه و ماشین برقی برای بازدید جانبازان، افراد معلول و سالمندان تعبیه شده است.

– فروشگاه اینترنتی برای تهیه انواع غذای پرندگان و حیوانات خانگی و کلینیک مخصوص پرندگان

– پارکینگ اختصاصی خودرو در ضلع شمالی خیابان کوهستان

بیشتر بخوانید:

مکان هایی برای شناخت سبک زندگی دهه ۵۰

رونمایی از قدیمی‌ترین پرده درویشی عاشورا در کاخ گلستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *