پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳
گردشگری لبنان

آشنایی با شهرهای توریستی مهم لبنان

لبنان به عنوان کشوری خوش آب و هوا که دارای مناظر زیبا می باشد دارای شهرهای زیبا و دیدنی بسیاری می باشد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ لبنان دارای مناظر گردشگری طبیعی زیبایی است که شامل سواحل زیبا، دشت ها، دره ها و  جاذبه های گردشگری متنوع می شود. مناطق و شهرهای گردشگری این کشور سالانه بسیاری از گردشگران را از سراسر جهان به سمت خود جذب می کند.

در زیر تصاویر شش شهر از مهمترین شهرهای توریستی لبنان را می بینید:

۱- بیروت

بیروت پایتخت لبنان بزرگترین شهر این کشور است که فقط حدود بیست کیلومتر مربع مساحت دارد و  حاوی مناطق گردشگری بسیاری است که «پاریس خاورمیانه» نامیده می شود. این شهر بخشی از فرانسه بود بنابراین رویکرد اروپایی و در عین حال سنت های عربی خود را حفظ کرده است.

۲- شهر باستانی بعلبک

بعلبک در ۸۰ کیلومتری بیروت قرار دارد. حتی قبل از دوران ما مسکونی بوده است. معابد آن ۲۰۰۰ سال پیش ساخته و بازسازی شده است. احداث آنها به تمدن های فرازمینی یا قهرمانان داستان های تورات نسبت داده می شود.

۳- شهر باستانی جبیل

جبیل در طول سال های مدید، یک مرکز دینی و تجاری مهم بوده است. در این شهر کلیساهای قدیمی، آمفی تئاتر رومی، مجموعه باستان شناسی و یک قلعه قرار دارد.

۴- شهر عنجر

این شهر ۵۸ کلومتر با بیروت فاصله دارد. عنجر مدرن در سال ۱۹۳۹ میلادی تاسیس شد و اکنون حدود ۲۴۰۰ نفر جمعیت دارد.

۵- شهر صیدا

این شهر در جنوب لبنان و بین دو شهر الاطارات و بیروت قرار دارد و هر کدام نیم ساعت با ماشین با آن فاصله دارند. این شهر مشرف بر دریاست و بندر مهمی بوده است.صیدا دارای یک هزارتوی باستانی با خیابان های تنگ و مغازه ها و مساجد و میدان های مسحور کننده است و یک بازار شلوغ  نیز دارد که در ان کالاهای ازران و دست دوم یافت می شود.

۶- شهر البترون

این شهر در شمال لبنان و ۱۵ کیلومتری شمال جبیل واقع است. این شهر دارای برخی آثار باستانی نظیر دیوار فینیقی در وسط دریا است که ارزش دیدن دارد. بترون یک شهر مهم برای گردشگری داخلی و خارجی است  زیرا داری یک مقصد ساحلی شناخته شده و رستوران های بسیار خوب با غذاهای متنوع است.

بیشتر بخوانید:

آغاز تلاش ها برای رونق گردشگری در لبنان

آثار باستانی بازپس گرفته شده عراق از لبنان وارد این کشور شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *