د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳
گردشگری لبنان

آغاز تلاش ها برای رونق گردشگری در لبنان

دولت لبنان در تلاش است تا بعد از توقف دو ساله ورود گردشگر به این کشور دوباره بتواند ورود گردشگران خارجی را برای احیای اقتصادی تسهیل بخشد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ لبنان که از اواخر سال ۲۰۱۹ بحران اقتصادی شدیدی را تجربه می کند و بانک جهانی آن را یکی از سه بحران شدیدی شمرده که جهان از نیمه قرن ۱۹ شاهد آن بوده،هم اکنون شاهد بازگشت فعالیت گردشگری است که فروپاشی مالی را هرچند به طور موقت کاهش داده است.

«جان بیروتی»، دبیر کل اتحادیه سندیکاهای گردشگری لبنان اظهار کرد که ارزش درآمدهای حاصل از گردشگری در تابستان ۲۰۲۲، تا کنون به ۳.۵ میلیارد دلار و بیش از حدی که انتظارمی رفت رسیده است.

بزعم بیروتی، از اواسط ماه مه/ اردیبهشت تا ۱۵ اوت/ مرداد، یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر ازلبنان دیدن کردند که ۷۰ درصد آنها مهاجر یا لبنانی الاصل بودند، در حالی که ۳۰ درصد از ملیت های مختلف عرب و خارجی بودند؛ ازمیان گردشگران عرب، ملیت عراقی در رتبه اول و پس از آن مصری و سپس اردنی قرار دارند.

بیروتی عنوان کرد که بخش خصوصی توانست جایگزین دولت در ارائه خدمات اولیه مانند برق، اینترنت و سایر نیازهای اساسی برای ادامه گردشگری در لبنان شود، به طوری که هزینه تأمین انرژی برای مؤسسات گردشگری لبنان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کل درآمد است، در حالی که این هزینه در اکثر کشورهای جهان از ۵ درصد فراتر نمی رود.

بیشتر بخوانید:

بررسی چالش های گردشگری در لبنان

آثار باستانی بازپس گرفته شده عراق از لبنان وارد این کشور شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *