پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳
ازبکستان

برنامه های کشور ازبکستان برای افزایش گردشگران خارجی

رئیس جمهور ازبکستان از برنامه های این کشور برای جذب ۹ میلیون گردشگر در ۵ سال آینده خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ «شیرزاد اسداف» رئیس بخش مطبوعاتی ریاست جمهوری ازبکستان در کانال تلگرام خود اعلام کرد: «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان ضمن سخنرانی در مراسم افتتاحیه مرکز بین المللی گردشگری «جاده بزرگ ابریشم» در شهر «سمرقند» گفت: این کشور برنامه ریزی می‌کند در ۵ سال آینده تعداد گردشگران خارجی را تا ۹ میلیون نفر افزایش دهد.

به گفته میرضیایف، ۳ – ۴ سال قبل تعداد گردشگران محلی و خارجی سفر کرده به «سمرقند» از ۵۰۰ هزار نفر در سال بیشتر نبود. هم اکنون در نتیجه اصلاحات در زمینه توسعه گردشگری و تلاش‌ها برای ایجاد محیط مناسب سرمایه گذاری تعداد گردشگران خارجی به «سمرقند» دو برابر افزایش یافته است.

رئیس جمهور ازبکستان اظهار داشت: امروز امکانات کافی برای بالاتر بردن این سطح وجود دارد. از جمله اقداماتی مبنی بر افزایش تعداد گردشگران خارجی به «سمرقند» تا سطح یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سال‌های آینده انجام می‌گیرد.

وی همچنین افزود که در آینده چنین اقداماتی در «بخارا» نیز اجرا خواهد شد.

میرضیایف همچنین عنوان کرد: ما برنامه ریزی می‌کنیم چنین پروژه هایی را در تمام مناطق جمهوری اجرا کنیم. ما تعداد گردشگران را که به کشورمان سفر می‌کنند از ۲ میلیون کنونی به ۹ میلیون نفر در ۵ سال آینده افزایش خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *