ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

آمادگی زنجان برای برگزاری جشن های ویژه نوروز ۱۴۰۱

برگزاری جشن های سنتی نوروز، تورهای گردشگری،پک سازی و آماده سازی روستاها و شهرهای قزوین از مهم ترین برنامه های استان زنجان برای استقبال از مسافران نوروزی عنوان شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال، امیر ارجمند در جلسه هماهنگی برنامه‌های نوروز سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: «استان زنجان در گستره خود یکی از مناطق برخوردار از جاذبه‌های گردشگری فرهنگی است».

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان تصریح کرد: «در گردشگری فرهنگی، آداب‌ و رسوم و فرهنگ مناطق مورد توجه گردشگر بوده و روز به‌ روز به شمار علاقه‌مندان به این حوزه از گردشگری افزوده می‌شود».

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: «از جمله این رسوم مراسم تکم‌گردانی باسابقه تاریخی طولانی است که طی سال‌های اخیر با همکاری برخی دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌هایی در راستای معرفی آن اجرا شده است».

وی افزود: «در راستای خدمات‌رسانی و رفاه گردشگران و مسافران از تمام توان دستگاه‌های مستقر در شهرستان استفاده می‌شود تا به بهترین نحو ممکن ظرفیت‌های شهرستان به گردشگران و مسافران معرفی شود».

ارجمند بیان کرد: «همه ما باید کل توان و ظرفیت استان را به کار بگیریم تا به بهترین شکل ممکن از این هموطنان عزیزمان که از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور برای بازدید از جاذبه‌های بی‌نظیر و استفاده از مواهب خدادادی طبیعی به زنجان سفر می‌کنند، پذیرایی کنیم».

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان یادآور شد: «جاذبه‌های گردشگری استان در بخش‌های مختلفی مانند جاذبه‌های طبیعی، هنری، اماکن تاریخی و فرهنگی، مراکز ورزشی و تفرجگاه‌ها، زیارتگاه‌ها و اماکن مذهبی و بازارها و مراکز تجاری قابل‌تقسیم است».

وی با اشاره به اینکه جاذبه‌هایی که هرساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به‌ سوی این استان روانه می‌سازد،اضافه کرد: «برگزاری تورهای باکیفیت و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران می‌تواند در معرفی مناسب بخش‌های مختلف زنجان تأثیرگذار باشد».

ارجمند با اشاره به اینکه باید با پاک‌سازی و زیباسازی شهرها و روستاها، بستر گذر و حضور گردشگران را در هشت شهرستان فراهم کنیم، افزود: «ما با تمام توان پای‌کار هستیم تا گردشگران و مسافران عبوری که زنجان را در تعطیلات نوروز انتخاب می‌کنند خاطره خوشی از این استان داشته باشند.»

وی با اشاره به اینکه جشن نوروز گاه اجرای برنامه‌های شاد و مفرح فرهنگی از فرهنگ و اقوام با محوریت زنجان خواهد بود، گفت: «این برنامه‌ها و آیین‌ها شامل اجرای موسیقی سنتی، برگزاری نمایش، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات، معرفی جاذبه‌ها است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *