ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

تاکید استاندار مازندران با اجرایی شدن پروژه های گردشگری چالوس

استاندار مازندران در موضع گیری اعلام کرد که پروژه های گردشگری شهر چالوس باید هر چه سریع‌تر افتتاح شوند.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ سیدمحمود حسینی پور در مراسم معارفه فرماندار جدید شهرستان چالوس گفت: از اقتصاد جنگل و ساحل زیبای چالوس باید مردم این شهرستان بهره‌مند شوند و درآمد مردم شهرستان از جنگل و دریا نباید صفر باشد.

استاندار مازندران با اشاره به این که چالوس شهری خاص در محور تهران به شمال است خاطرنشان کرد:چالوس از دیرباز مقصد گردشگران مختلف داخلی و خارجی و بر سر زبان‌ها بود و مهم‌تر از همه اینکه به عنوان منطقه اعزام نیرو‌ها به جبهه‌های حق علیه باطل در ایام دفاع مقدس و قدمگاه بسیاری از شهدا بود.

نماینده عالی دولت در مازندران، با اشاره عدم توسعه چالوس در حوزه‌های مختلف به تناسب دیگر شهرها، تصریح کرد: نه در حوزه صنعت و کشاورزی و نه در حوزه گردشگری و نه در کریدور جنوب به شمال بعنوان یکی از مراکز مهم مورد توجه قرار نگرفت که دلایل متعددی دارد و از جمله باید به عدم توسعه متوازن و عادلانه اشاره کرد.

وی گفت: چالوس منطقه‌ای بسیار زیبا از منظر گردشگری است و می‌تواند از این دریچه برای تغییر اساسی در این شهرستان اقدامات بایسته‌ای انجام داد. این نوع تحولات با تقویت همدلی و هم افزایی در مدیریت شهری بویژه در راستای اجرای المان‌های شهری فاخر و زیبا اعمال شود.

حسینی پور با بیان این که این شهر می‌توانست محروم از صنایع نباشد افزود: در توسعه فعلی مازندران محور‌هایی را برای توسعه چالوس منظور کردیم. اولویت ما در توسعه؛ شهرستان‌هایی هستند که طی ۴۳سال اخیر عدالت برایشان برقرار نشد و چالوس یکی از اولویت‌های توسعه‌ای در مازندران است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: فرماندار چالوس باید در بدو ورود با بسیج همه نخبگان شهرستان و کسانی که دلشان برای چالوس می‌تپد بخصوص افراد و شخصیت‌هایی که در حوزه ملی مسئولیت‌های بالایی دارند برای تحول اساسی در شهرستان اقدام کند، چرا که ظرفیت‌های مهمی در چالوس قرار دارد و باید پروژه‌های بزرگ گردشگری از طریق سرمایه گذاران داخلی و خارجی در شهرستان چالوس اجرایی شود.

حسینی پور افزود: برای ما قابل قبول نیست شهرستان چالوس هیچ بهره‌ای از تردد بیشمار مسافران نبرد که حتما راهکار‌های زیادی برای انتفاع اقتصادی مردم از تردد مسافران در چالوس وجود دارد و باید عملیاتی گردد و از مواهب صنعت گردشگری باید مردم ما بهره ببرند. از اقتصاد جنگل و ساحل زیبای چالوس باید مردم این شهرستان بهره‌مند شوند و درآمد مردم شهرستان از جنگل و دریا نباید صفر باشد. سند آمایش اقتصادی در چالوس در دستور کار فرماندار قرار گیرد.

وی یادآور شد: از مهمترین مولفه‌های شهرستان چالوس یعنی ذخایر معدنی مناسب این شهرستان می‌بایست بهره برداری لازم صورت گیرد تا با تشکیل شرکت‌های تعاونی در اختیار مردم قرار گیرد و همه مردم متنعم شوند.

استاندار تصریح کرد: فساد یکی از موانع اصلی توسعه است و یکی از شعار‌های دولت مردمی آیت الله رئیسی مبارزه با فساد است و ما برای مبارزه با فساد مصمم هستیم و کسی نباید جرات فکر کردن به فساد در سرش داشته باشد و در این زمینه مردم بعنوان بهترین ناظر می‌بایست کمک و همراهی کنند.

حسینی پور با بیان این که تلفیقی از جوانان و پیشکسوتان در انتصابات، راهبرد مهم مدیریتی ماست گفت: مطالبه گری مردم از مسئولین منجر به تعامل مدیران و هموار شدن مسیر توسعه در شهرستان چالوس می‌شود.

در این مراسم، علی قاسمی به عنوان فرماندار جدید شهرستان چالوس معارفه شد و از تلاش‌های سیدرسول حسینی در مدت مسئولیت اش در فرمانداری چالوس با اهداء لوح سپاس، قدردانی شد.

 

پایان خبر

1 دیدگاه برای “تاکید استاندار مازندران با اجرایی شدن پروژه های گردشگری چالوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *