س٫ اردیبهشت ۴ام, ۱۴۰۳

آمادگی هفت روستای توریستی طبس برای بازدید گردشگران

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبس اعلام کرد:هفت روستای توریستی این شهر آماده بازدید گردشگران نوروزی است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،محمد عرب، امروز چهارشنبه ۲ فروردین به خبرنگاران گفت: در خراسان جنوبی ۱۳ روستای هدف گردشگری وجود دارد که از این تعداد هفت روستا در شهرستان زیبای طبس قرار دارد.

به گزارش ایسنا، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبس با اشاره به اینکه حدود نیمی از روستای هدف گردشگری استان در طبس واقع شده است، بیان‌ کرد: روستای اصفهک، روستای کریت، روستای خرو و منطقه کال جنی از جمله این روستاها هستند.

عرب با بیان اینکه دو منطقه نمونه گردشگری چشمه آب گرم مرتضی علی و  روستای ازمیغان نیز در شهرستان طبس واقع شده است، تصریح کرد: در بیشتر این روستاهای هدف گردشگری طی ایام نوروز نمایشگاه  و یا فروشگاه صنایع دستی و سوغات برپا شود و این مناطق آماده پذیرش مهمانان و گردشگران نوروزی هستند.

وی ادامه داد: در شهرستان طبس رشته‌های صنایع دستی چون قلم زنی، کیوه بافی، پخل بافی، مسگری، سبد بافی و صنایع چرم فعال بوده و بسیاری از هنرمندان شهرستان در این رشته ها هنرنمایی و اقدام به خلق آثار باشکوه می‌کنند.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبس با اشاره به اینکه در شهرستان  ۳۶ اقامتگاه بوم گردی از مهمانان و مسافران نوروز پذیرایی خواهند کرد، گفت:  دو هتل و سه مجتمع گردشگری نیز در این شهرستان وجود دارد.

عرب یادآور شد: در مجموع ظرفیت اقامت در تأسیسات گردشگری شهرستان طبس در بخش های مختلف حدود هزار و ۸۵۰ نفر است.

وی با بیان اینکه یک پایگاه امدادی هلال احمر در مسیر تهران- یزد به طبس مستقر شده است، ادامه داد: ۱۷ نقطه حادثه خیز در خراسان جنوبی شناسایی شده که ۹ مورد آن در شهرستان طبس است که بیشتر این نقاط ساماندهی شده‌اند.

عرب با تأکید بر اینکه با همکاری بخش خصوصی ۱۶ راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی و گردشگری طبس مستقر هستند، افزود: در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) نیز یک نمایشگاه صنایع دستی و سوغات برپا می شود.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبس ببان کرد: از ابتدای سفرهای نوروزی تا ۲۸ اسفندماه ۱۲۶ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و مذهبی طبس بازدید کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *