ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

آمادگی کاخ نیاوران برای میزبانی از گردشگران در نوروز ۱۴۰۱

به گزارش توریسم اینترنشنال، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در آستانه ورود به قرن جدید، خود را برای استقبال از گردشگران نوروزی مهیا کرد.

 برگزاری نوروزگاه با موضوع میراث فرهنگی، اجرای برنامه ویژه کودکان، موسیقی محلی اقوام، برگزاری مسابقات و رویدادهای فرهنگی هنری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی حفاظت مردمی و آشنایی با تنوع زیستی باغ نیاوران از جمله برنامه‌هایی هستند که این مجموعه جهت ایجاد فضای مفرح برای گردشگران نوروزی تدارک دیده است. همچنین جهت پاسداشت آئین باستانی نوروز، سفره‌های هفت سین در موزه‌ها و باغ مجموعه چیده می‌شود.

ساماندهی و سرویس مجدد تابلوهای راهنمای مسیر در محوطه، ساماندهی مسیرهای بازدید و تردد بازدیدکنندگان در موزه‌ها، تعیین محدوده بازدید در باغ برای گردشگران جهت پیشگیری از ورود آن‌ها به فضای سبز و همچنین بهسازی سرویس‌های بهداشتی و فضاهای خدماتی مجموعه از جمله این اقدامات است.

نظافت و پاکسازی فضای داخل موزه‌ها و محوطه پیرامونی، استانداردسازی نورپردازی و روشنایی داخل موزه‌ها و محوطه باغ، اجرای اقدامات حفاظت اضطراری در آثار و بناهای تاریخی مجموعه، بهسازی دو فضای بلیط فروشی مجموعه و تعویض پرچم‌ها در مبادی ورودی، دیگر اقدامات را شامل می‌شود.

تجهیز سیستم رادیو و تهیه فایل صوتی با صدای گرم گوینده رادیو به منظور معرفی موزه‌ها و اطلاع رسانی به مخاطبین در زمان فعالیت موزه‌ها، راه اندازی کیوسک اطلاع رسانی و معرفی موزه‌ها در دو نقطه از محوطه، چاپ بروشور معرفی به دو زبان فارسی و انگلیسی، طراحی و نصب بنرها و استندهای اطلاع رسانی برای بازدیدکنندگان در نقاط مختلف مجموعه در طول ایام نوروز، بخش دیگری از اقدامات آماده سازی نوروزی این مجموعه است.

طراحی و تهیه پوشش هماهنگ برای کارکنان مجموعه در موزه‌ها، بهره مندی از خدمات راهنمایان افتخاری در قالب طرح «همیاران نیاوران» و برگزاری جلسات توجیهی آموزشی پیش از ایام نوروز، از دیگر فعالیت‌ها است.

همچنین بهسازی فضاهای عمومی اعم از گلکاری، باز پیرایی درختان، غرس نهال و گل، کاشت چمن، تزئینات فضاهای عمومی و آراستگی آن بخش دیگری از فعالیت‌های این مجموعه جهت استقبال از بهار و بازدیدکنندگان نوروزی است.

در طول ایام نوروز جهت خدمت رسانی هر چه بهتر به گردشگران نوروزی، غرفه‌های مواد غذایی ارزان قیمت در چند نقطه از مجموعه مستقر خواهد شد. همچنین هماهنگی جهت استقرار اورژانس درمانی در محوطه این مجموعه و ایجاد ایستگاه جمعیت هلال احمر با هدف خدمت رسانی، آموزش، ارتقا آگاهی و تغییر نگرش شهروندان، به همراه تدارک برنامه‌های آموزشی ویژه کودکان در این زمینه از دیگر اقدامات این مجموعه در ایام نوروز است.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران یکی از کاخ موزه‌های شمال شهر تهران است که بناهای آن متعلق به دوران قاجار و پهلوی بوده و علاقه مندان جهت بازدید در ایام نوروز ۱۴۰۱ می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ به این مجموعه واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند و مجموعه نیاوران تا ساعت ۱۹ فعال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *