ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

آمریکا در حال ساخت بزرگترین سازه ساخته شده با چاپ سه بعدی است

مهندسان آمریکایی در حال اتمام پروژه ساخت بزرگترین سازه با بهره گیری از فناوری چاپ سه بعدی هستند.گفته می‎‌شود این سازه یک اصطبل بزرگ در فلوریدا است که چیزی حدود ۱۰۵۰۰ فوت مربع مساحت دارد.

به گزارش توریسم اینترنشنال،ساختمان ساخته شده در واقع یک اصطبل است که مساحتی حدود ۱۰ هزار و ۱۰۰ فوت دارد. این ساختمان بزرگترین سازه ساخته شده با فناوری چاپ سه بعدی است. این فناوری به حدی در حال پیشرفت قرار دارد که ممکن است اکنون یک شرکت دیگر پر خال ساخت بزرگترین سازه جهان باشد.

سازه ساخته شده ۴۷ متر طول دارد و و عرض آن به ۲۵ متر می رسد. همچنین ارتفاع آن ۴ متر است. ساخت این سازه با کمک چاپگر سه بعدی به نام COBOD BOD2 انجام شده است. این دستگاه مشابه مدلی است که پیش از این برای ساخت یک ساختمان دو طبقه در اروپا استفاده شده بود. روش ساخت یه این گونه بود که یک دستگاه رباتیک پیچیده ماده اولیه شبیه به سیمان را از یک نازل به صورت لایه ای بیرون می ریخت. بدین ترتیب ساخت دیوارها به صورت لایه ای انجام شد. این چاپگر امکان ساخت کل ساختمان را به صورت یک جا نداشت. بلکه ابتدا بخش های مختلف سازه چاپ شد. هنوز مشخص نیست این سازه طی چه مدت ساخته شد. اما طبق اطلاعات منتشر شده چاپ تنها ۲۹۷ متر از آن ۱۸ روز زمان برده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *