س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی دائمی در گیلان

مدیرکل گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد:برای حمایت از هنرمندان و فعالان حوزه صنایع دستی یک نمایشگاه دائمی افتتاح خواهد شد.وی در ادامه عنوان کرد:هدف از این کار را حمایت از صنایع دستی استان و ایجاد رونق در صنعت گردشگری استان است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،گیلان به سرزمین رویدادهای فرهنگی هنری و هنری معروف است و این مهم به رونق صنعت گردشگری کمک شایان می‌کند.

وی از راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی در آستانه اشرفیه خبر داد و افزود: در این خصوص مذاکراتی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان انجام و مقرر شده ساختمان سیلو جهاد در اختیار هنرمندان قرار گیرد و پس از مرمت و تعمیر نسبت به ایجاد نمایشگاه اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تاکید بر لزوم ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در نقاط مختلف استان، بیان کرد: در خصوص ایجاد نمایشگاه مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای فی مابین دستگاه‌های میراث‌فرهنگی، سازمان جهاد کشاورزی و امور روستایی منعقد شود تا در روند برپایی این نمایشگاه تسهیل شود.

جهانی با اشاره قابلیت‌های هنرهای دستی گیلان، اضافه کرد: تولیدات صنایع دستی استان گیلان با ویژگی‌های منحصر به فرد خود ظرفیت لازم برای اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و صادرات دارد.

وی از برگزاری حدود ۱۰۰ جشنواره و رویداد فرهنگی و هنری در گیلان خبر داد و افزود: گیلان با برگزاری این تعداد جشنواره‌ها و رویدادها، رتبه نخست کشور را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *