پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

آوارگی هزاران تبعه روسیه در فرودگاه های اروپایی

در پی حمله اخیر روسیه به اوکراین و واکنش گسترده اتحادیه اروپا و به طور کلی کشورهای غربی به این مساله و وضع تحریم های گوناگون علیه مسکو بویژه در بحث تردد هوایی، هزاران تبعه روسی در فرودگاه های کشورهای اقصی نقاط اروپا سرگردان شده اند.

به گزارش توریسم انترنشنال؛ رسانه‌های روسیه از سرگردان شدن هزاران نفر از اتباع روسیه در کشور‌های اروپایی و فرودگاه‌های این کشور‌ها پس از اعلام ممنوعیت پرواز‌های روسیه به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا خبر دادند.

رسانه‌های روسیه ازجمله شبکه تلویزیونی رِن تی وی و شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز سه شنبه اعلام کردند: هزاران نفر اتباع روس در وهله اول گردشگران که برای سفر کوتاه گردشگری به کشور‌های اروپایی رفته بودند، در بازگشت از این کشور‌ها غافلگیر شده و نمی‌دانند برای بازگشت به کشور خود چه کار کنند.

سازمان هواپیمایی روسیه (روس آویا) که به دنبال تصمیم کشور‌های اروپایی برای تحریم هوایی روسیه، روز گذشته پرواز هواپیما‌ها از ۳۶ کشور اروپایی را منع کرده و امروز هم سوئیس را به فهرست کشور‌های تحریم شده برای پرواز به روسیه اضافه کرد، در پی یافتن راه‌هایی برای بازگشت اتباع روسیه از اروپا به کشور خود است.

روس آویا اعلام کرد که سازماندهی پرواز‌های فوق العاده انساندوستانه به کشور‌های اروپایی برای بازگرداندن اتباع روسیه از این کشورها، فقط با پاسخ مثبت اتحادیه اروپا امکانپذیر است.

در زمان حاضر سازمان هواپیمایی روسیه، وزارت خارجه روسیه و آژانس فدرال گردشگری روسیه با مشارکت شرکت‌های بزرگ هواپیمایی این کشور در حال جمع آوری اطلاعات برای سازماندهی پرواز‌ها به منظور انتقال اتباع روسی به کشور خود هستند.

روسیه در این رابطه، امکان استفاده از هواپیما‌های کشور‌های دیگر برای انتقال اتباع خود و نیز استفاده از مسیر‌های زمینی برای این منظور را بررسی می‌کند.

آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه روز دوشنبه اعلام کرد مسکو در پاسخ به ممنوعیت‌های اعمال شده از سوی کشور‌های اروپایی بر پرواز‌های هواپیما‌های روسی، عملیات پروازی هواپیما‌های ۳۶ کشور را بر فراز این کشور محدود کرده است.

دور جدید تنش‌های روسیه و اوکراین از بامداد پنجشنبه (۵ اسفند) وارد مرحله جدیدی شد. منابع خبری بامداد پنجشنبه پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، از آغاز اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین خبردادند.

روس‌ها اعلام کردند مراکز نظامی را در اوکراین هدف قرار داده‌اند و اوکراین می‌گوید در حال مقابله با حملات روس‌هاست.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *