د٫ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۴۰۳

راه اندازی موزه اختصاصی “تهران”

نشست هم اندیشی و همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایهع دستی کشورمان با شهرداری تهران با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و علی دارابی قائم مقام و معاون گردشگری وزیر برگزار شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ در این مراسم، دکتر دارابی ضمن قدردانی از اقدامات شکل گرفته در دوره جدید شهرداری تهران به همکاری‌های مشترک اشاره کرد و گفت: در همین مدت اقدامات خوبی انجام شده که باید با همت ویژه و البته دقت ادامه پیدا کند و یکی از این موارد توجه به شهر ری است که این منطقه پر از جاذبه‌های تاریخی است و امیدواریم با اهتمام شهرداری، میراث فرهنگی و سایر نهادها، مجموعه تاریخی شهر ری، برج طغرل، منطقه باستانی کهریزک، حرم حضرت امام خمینی (ره)، بهشت زهرا و قبول مطهر شهدا به یک سایت بزرگ تاریخی، زیارتی و گردشگری در قلب تهران می‌تواند شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه شیوه همکاری و تعامل در نقشه جامع، راه دیگری برای همکاری‌های مشترک است ادامه داد: کمک برای شناساندن موزه‌ها و مراکز تاریخی از جمله تابلو‌های راهنمای شکیل و وزین و حتی فضای سبز اطراف آن بخشی از کار‌هایی است که شهرداری می‌تواند به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کمک کند.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین در این دیدار بر راه‌اندازی و نیاز تهران به یک موزه اختصاصی تاکید کرد.

در این دیدار زاکانی شهردار تهران نیز به همکاری‌های مشترک صورت گرفته میان شهرداری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دور جدید اشاره کرد و گفت: برای همکاری بیشتر؛ نیازمند تشکیل کارگروه ویژه میان شهرداری و وزارت میراث فرهنگی هستیم.

شهردار تهران تصریح کرد: موضوع حفاظت و مراقبت از موزه‌ها و ظرفیت تابلو‌های شهری و تبلیغات شهری نیز بخشی از مأموریت این کارگروه خواهد بود و در کنار تهران؛ شهر هوشمند، ضرورت دارد تا موضوع میراث فرهنگی و تاریخی نیز به عنوان یک هویت در نظر گرفته شود و تهران با این پیشینه قطعا نیازمند هویت میراثی است و شهرداری تهران با تمام توان؛ به دنبال تحقق این مهم است.

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *