ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

آیا درهای فیلیپین به روی گردشگران خارجی باز شده است؟

در حال حاضر تنها کارگران فیلیپینی خارج از کشور  و کسانی که از کشورهای قرار گرفته در لیست سبز و زرد رنگ ویزای بلندمدت دارند ، مجاز به ورود به فیلیپین هستند و ورود گردشگران به طور عمومی همچنان در این کشور ممنوع اعلام شده است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،ظهور سویه جدید ویروس کرونا تحت عنوان Omicron امیدها برای بهبود وضعیت بخش گردشگری کشور فیلیپین را که مدت ها از اثرات منفی این بیماری همه گیر در بخش صنعت گردشگری رنج می برد، از بین برده است.در حالی که فیلیپین در سال ۲۰۱۹ پذیرای بیش از ۸.۲ میلیون گردشگر بود، اما در سال ۲۰۲۰ با شیوع بیماری همه گیر کرونا، تعداد گردشگران این کشور ۸۲ درصد کاهش یافت.

با وجود آنکه صنعت گردشگری فیلیپین میزان قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی، یعنی تا ۱۲.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را در طول سال‌های اخیر را تشکیل می‌دهد.  اما از سال ۲۰۱۹ شرایط به کلی برای تقویت این صنعت تحت تاثیر شیوع کووید-۱۹ تغییر کرد و در ۲۸ نوامبر ۲۰۲۱، دولت مانیل محدودیت‌های جدیدی را برای سفر مسافران از کشورهای دیگر در بحبوحه تهدید نوع جدید COVID-19 Omicron اعلام کرد.

در حال حاضر تنها کارگران فیلیپینی خارج از کشور  و کسانی که از کشورهای قرار گرفته در فهرست سبز و زرد رنگ (از نظر وضعیت همه گیری کرونا) ویزای بلندمدت دارند ، مجاز به ورود به فیلیپین هستند.

فیلیپین در ابتدا قصد داشت از ۱ تا ۱۵ دسامبر به مسافران بین المللی و گردشگران کاملاً واکسینه شده از کشورها، سرزمین ها یا حوزه های قضایی “سبز” با برچسب “کم خطر” برای COVID-19 اجازه ورود دهد.با این حال، ظهور سویه جدید کرونا، تصمیم دولت فیلیپین را به کلی تغییر داد.

به همین خاطر است که تحت شرایط کنونی، بوراکای، در آکلان، مرکز فیلیپین، یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگران و مقصد تعطیلات به دلیل محدودیت‌های ناشی از سفر، ماه‌هاست که از نقشه گردشگری بین‌المللی خارج شده است.

منبع:

https://gulfnews.com/photos/news/philippines-travel-is-it-open-for-tourism-1.1638870885674?slide=12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *