ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

اجرای طرح ویژه ایمنی گردشگران در سواحل بوشهر

اداره راه و شهرسازی بوشهر از اجرای طرحی ویژه به منظور پاکیزه نگه داشتن سواحل و مراقبت از گردشگران خبر داد.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، به نقل از وزارت راه وشهر سازی، مصطفی حاجی‌رضایی با اشاره به مشارکت ارگان‌ها و نهادهای مختلف در ساماندهی و تسهیل سفرهای دریایی، گفت: طرح گردشگری دریایی بنادر بوشهر با هدف افزایش ایمنی و حفاظت از جان مسافران و همچنین حفاظت از محیط زیست دریایی و پاکیزه نگه داشتن سواحل تدوین شده است.

وی ادامه داد: در تدوین طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۳، تعیین محدوده و مسیرهای تردد شناورهای هدف طرح، برگزاری نشست فنی تیم‌های عملیاتی و فعالان طرح، بازرسی و بازدید به منظور اطمینان از ایمنی محدوده و شناورهای طرح و صدور مجوز فعالیت و گواهینامه فنی و ایمنی معتبر برای شناورهای طرح به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: هشت ایستگاه مخابراتی، شش پایگاه جست جو و نجات با استقرار شش فروند شناور جست جو و نجات (پنج فروند قایق ناجی و یک فروند قایق سار) از جمله ظرفیت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حوزه گردشگری دریایی قلمداد می‌شود.

حاجی رضایی افزود: پایگاه‌های جست و جو و نجات دریایی استان بوشهر در بنادر بوشهر، عسلویه، دیر، عامری، خارگ و دیلم استقرار دارند. همچنین به منظور تسریع در اطلاع‌رسانی و پیشگیری از هرگونه تأخیر در پاسخ گویی به اضطرارهای دریایی، سامانه تلفنی ۱۵۵۰ بدون نیاز به پیش شماره در دسترس گردشگران قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *