ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳
توریسم اینترنشنال صنایع دستی لردگان

احداث بازارچه‌ صنایع دستی لردگان در دستور کار است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری بر اهمیت احداث بازارچه صنایع دستی در لردگان به علت بالا بودن تنوع صنایع دستی در این شهر تاکید کرد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ علیرضا جیلان در نشست بخشداران و شهرداران شهرستان لردگان با مدیرکل و معاونان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری به‌ویژه شهرستان لردگان با هدف جذب سرمایه‌گذاران توانمند و انجام سرمایه‌گذاری در این حوزه با هدف افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی مورد توجه قرار گرفته که نیازمند همکاری و مشارکت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

وی افزود: تمامی سرویس‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری به‌زودی بازسازی و در مجاورت آن محل فروش صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی و سوغات محلی مشخص و مکانی برای نمازخانه احداث و مدیریت آن به متولی مشخص واگذار می‌شود.

جیلان اضافه کرد: راه‌اندازی و تجهیز اردوگاه‌های گردشگری با بهره‌مندی از سیاه‌چادر‌های عشایری و مصالح بومی و محلی در اولویت سرمایه‌گذاری قرار دارد.

وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری سابقه دیرین و چندهزارساله در حوزه میراث‌فرهنگی دارد و شهرستان لردگان جزو مناطق غنی استان در این حوزه به‌شمار می‌رود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: مردم برای جلوگیری از هرگونه حفاری غیرمجاز و پیشگیری از فعالیت قاچاقچیان آثار فرهنگی در این حوزه به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کمک کنند.

جیلان گفت: توجه به تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در شهرستان لردگان مورد توجه قرار دارد و با زنده‌سازی برخی رشته‌های فراموش شده در اولویت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

خشکسالی بلای جان گردشگری شهر سامان

استان چهارمحال و بختیاری به عنوان مقصد گردشگری طبیعت محور قرار می گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *