ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

سفر ۳۰۷ هزار گردشگر به چهارمحال و بختیاری

معاون رئیس اداره گردشگری و میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: از اسفند سال گذشته تاکنون، ۳۰۷ هزار گردشگر به استان سفر کرده‌اند.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، هادی قاسمی نافچی اظهار داشت: از این تعداد سه هزار و ۴۶۱ نفر برابر ۸۰.۳۶ درصد در اقامت‌گاه‌های رسمی و ۸۴۶ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی و اضطراری چهارمحال و بختیاری اقامت پیدا کرده‌اند.

وی افزود: مجموع سه هزار و ۴۶۱ نفر اقامت رسمی در مراکز اقامتی دارای مجوز زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ستاد‌های اسکان چهارمحال و بختیاری بوده است.

قاسمی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۱۱ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی یادآور شد: از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تاکنون ۱۷ هزار و ۱۸۰ گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی چهارمحال و بختیاری بازدید کرده‌اند.

قاسمی تصریح کرد: از این تعداد بازدید هفت هزار و ۳۵۸ مورد مختص جاذبه‌های طبیعی، دو هزار و ۹۱۶ مورد مربوط به جاذبه‌های تاریخی، سه هزار و ۶۴۵ مورد مرتبط با جاذبه‌های دست‌ساز، دو هزار و ۶۵۰ مورد مخصوص جاذبه‌های مذهبی و ۶۱۱ بازدید ویژه موزه‌های چهارمحال و بختیاری است.

وی بیان داشت: هم‌اکنون سه هزار و ۵۶۱ تخت در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های گردشگری، خانه‌های مسافر، مهمانپذیرها، بوم‌گردی‌ها و سایر مراکز گردشگری زیرمجموعه اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای خدمات‌رسانی و اقامت مسافران و گردشگران نوروزی پیش‌بینی و آماده است.

قاسمی ادامه داد: خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی در قالب ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *