پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳

احداث “موزه ملی زعفران” ایران در استان خراسان جنوبی

فرآیند احداث موزه ملی زعفران ایران، به مناسبت روز قاینات و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در قاین آغاز شد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ آیین کلنگ‌زنی موزه ملی زعفران ایران در زمینی به مساحت ۹۷۰ مترمربع با زیربنای ۴۰۰ مترمربع، امروز سه‌شنبه ۲۳ آذر در شهر قاین برگزار شد.

علی همتی، مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران در این آیین با اشاره به ۲۲ آذر روز شهرستان قاینات گفت: سفر در چنین ایامی به شهرستان تاریخی و زرخیز قاینات باعت افتخار است؛ توسعه بیش از پیش منطقه با حضور بخش خصوصی و تسهیل‌گری و ایجاد بسترسازی توسط دولت انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران با بیان اینکه زعفران موضوع ملی است و نگاه به آن در سطوح مختلف اعم از جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: در سازمان توسعه گردشگری نگاه به مناطق کمتر توسعه یافته و مرزی که ظرفیت‌های بالقوه دارند و تاکنون مورد توجه قرار نگرفته‌اند، ویژه است.

سلمان اسحاقی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت ۲۲ آذر روز شهرستان قاینات گفت: یکی از اراده‌های دولت سیزدهم حضور میدانی مدیران در منطقه است که ارزشمندترین کار دولت برای بررسی و اعلام حمایت از پروژه‌های اجرایی است.

وی افزود: با کیفیت‌ترین زعفران دنیا در قاینات تولید می‌شود و دلیل آن هم نام قاینات است که با زعفران عجین شده است و این افتخار مدیون پدران و گذشتگان است لذا برای تثبیت موضوع، موزه ملی زعفران با اراده بخش خصوصی در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

محسن احتشام، رییس شورای ملی زعفران نیز گفت: قاینات بیش از ۱۲ قرن است که پرچمدار با کیفیت‌ترین زعفران جهان است؛ زعفران ایران که با نام قاینات عجین شده حاصل تلاش کشاورزان سخت‌کوش منطقه است از این رو باید این دستاوردها برای انتقال به نسل آینده در مجموعه‌ای حفظ و در تاریخ زعفران نگهداری شود.

همچنین عملیات اجرایی هتل سه ستاره قاین با زیر بنای ۶ هزار مترمربع در هشت طبقه با حضور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران آغاز شد. بازدید از منطقه گردشگری و آرامگاه بوذرجمهر قاین و مسجد جامع این شهر از دیگر برنامه‌های امروز مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران در سفر به این شهرستان بود.

 

پایان خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *