پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

احیای حجرات ضلع شمالی مسجد جامع ارومیه

با مشارکت شهرداری ارومیه و اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی حجرات ضلع شمالی مسجد جامع ارومیه احیا می شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: مقرر شده است شهرداری ارومیه با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نسبت به احیای ضلع شمالی مسجد جامع ارومیه از محل اعتبارات داخلی خود اقدام کند.

 

جباری با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه ساماندهی حجرات و صحن مسجد جامع ارومیه اظهار کرد: طبق طرح مصوب احیای مسجد جامع ارومیه مقرر شده است طی چندین سال بخش‌هایی از حجرات آن احیا شود.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: به دلیل وجود حوزه علمیه امام خامنه‌ای در محوطه مسجد جامع ارومیه اجرای طرح‌های احیا به نحوی انجام می‌گیرد که تداخلی با این مدرسه علوم دینی نداشته باشد.

 

او ادامه داد: برای همین منظور در این جلسه مقرر شد نقشه‌ها و طرح‌های احیای حجرات ضلع شمالی مسجد جامع توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهیه و سپس شهرداری ارومیه نیز از محل اعتبارات داخلی خود براساس الگوهای معماری سنتی اقدام به احیای این حجرات بکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *