ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

ارائه تسهیلات برای بازسازی هتل‌های اردبیل

رئیس اداره گردشگری و میراث‌فرهنگی اردبیل اعلام کرد:برای بازسازی هتل‌ها و مراکز اقامتی استان تسهیلات زیادی در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش توریسم اینترنشنال،حسن محمدی ادیب روز دوشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مراکز اقامتی و آبدرمانی‌های شهرستان سرعین گفت: با پیگیری‌های انجام شده از محل منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات برای بازسازی و نوسازی مراکز اقامتی و هتل‌ها لحاظ شده و تلاش می‌شود از این طریق به واحدهای فرسوده کمک شود.

وی با بیان اینکه مسائلی مانند حامل‌های انرژی، نرخ گذاری و تسهیلات باید در سطح کلان برطرف شود، اظهار کرد: در راستای توسعه گردشگری موضوع آموزش و تبلیغاتدر استان باید جدی گرفته شود و در این مورد از بهره‌برداران و فعالان حوزه گردشگری درخواست داریم که با اداره کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان همراهی کنند و هزینههای مربوط تبلیغات و آموزش را سرمایه‌گذاری خود در نظر بگیرند.

محمدی ادیب همچنین با اشاره به توافق اخیر با کشور چین ادامه داد: طبق توافق‌های انجام شده تورهای گردشگران چینی به‌صورت حداقل سه روزه خواهد بود تا با اقامت ۲ تا ۳ شب در استان در گردش اقتصادی صنعت گردشگری موثر باشند.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

این استان با بیش از ۲۰ هزار تخت رسمی، از این نظر در رتبه سوم کشور قرار دارد و افزایش هر ساله مسافران ورودی به استان، نشان‌دهنده برخورداری نسبی استان از امکانات اقامتی مطلوب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *