ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

ارزان ترین غذا های ترکیه

قطعا سفر به یک کشور خارجی هزینه های بسیاری را دربر خواهد داشت که یکی از این هزینه های هزینه خوراک و غذا می باشد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛غذاهای ارزان ترکیه تنوع بسیار زیادی دارد و مسافرانی که به مدیریت هزینه‌ها در سفر بسیار اهمیت می‌دهند به راحتی می‌توانند در سطح شهرهای مختلف این کشور همسایه غذا مورد علاقه خود را با هزینه‌ای مقرون به صرفه نوش جان کنند. ترکیه در واقع بهشتی بی‌نظیر برای علاقه مندان به چشیدن طعم‌های جدید می‌باشد، تنوع غذاهای خیابانی و ارزان قیمت در این کشور پهناور بسیار زیاد است و مسافران با هر ذائقه و بودجه‌ای می‌توانند طعم‌ها و غذاهای جدیدی را در ترکیه بچشند و شکم خود را با غذایی سالم سیر کنند.

غذاهای کشور ترکیه ترکیبی از غذاهای سنتی عربی و مدیترانه‌ای می باشد، مردم ترکیه علاقه زیادی به خوردن غذا در رستوران‌ها به‎ خصوص رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌های خیابانی دارند و به همین دلیل تنوع غذا های ارزان ترکیه بیش از حد تصور شما است. برای سفر به ترکیه در فصل‌های مختلف سال می‌توانید از سایت الی گشت بلیط پرواز و هتل محل اقامت خود را با بهترین قیمت و در اسرع وقت رزرو نمایید.

محبوبیت غذا های ارزان ترکیه در بین گردشگران – غذا های ارزان ترکیه

اگر به کشور ترکیه سفر کرده‌ باشید، حتما طعم غذاهای خوشمزه این کشور شما را هم جذب کرده ‎است. غذاهای ترکی مملو از عطر ادویه‌ها و سبزی‌های معطر می باشد و اغلب غذاها در این کشور با نان و یا برنج سرو می‌شود. غذاهای ترکی به دلیل موقعیت مکانی این کشور در گذشته ترکیبی از مزه‌های کشورها و تمدن‌های مختلف منطقه خاورمیانه و اروپا می‌باشند.

محبوبیت غذا های ارزان ترکیه در بین گردشگران خارجی این کشور هم بسیار زیاد است، شاید شهرت کباب‌ های ترکیه بیش از سایر غذاها در این کشور باشد ولی غذاهای مقرون به صرفه بسیاری را هم می‌توانید در رستوران‌های این کشور نوش جان کنید و از چشیدن طعم‌های جدید لذت ببرید. غذاهای خیابانی متنوعی را هم می‌توانید در کنار سواحل و یا در اغذیه‌ فروشی‌های ترکیه با قیمت ارزان پیدا کنید و با همسفران خود نوش جان نمایید. در ادامه برخی از غذا های ارزان ترکیه را به شما معرفی می‌کنیم تا با کمترین بودجه بتوانید در یک کشور خارجی غذایی خوش طعم و مزه را میل کنید و هزینه‌های سفر خود را مدیریت نمایید.

محبوبیت غذا های ارزان ترکیه در بین گردشگران - غذا های ارزان ترکیه - الی گشت

با ارزان ترین غذا های ترکیه آشنا شوید!

همان طور که در ابتدا مقاله هم اشاره کردیم، ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران می‌باشد و با توجه به نزدیکی فرهنگ دو ملت سالانه گردشگران ایرانی زیادی برای تفریح و یا کار به شهرهای مختلف این کشور سفر می‌کنند. هزینه سفرهای خارجی به دلیل تفاوت نرخ ارز معمولا زیاد است و اغلب گردشگران به دنبال راهکارهایی برای کاهش هزینه‌های سفر خود هستند، غذا یکی از بخش‌های اصلی سفر می‌باشد و اغلب مسافران بخش زیادی از بودجه سفر خود را به خوراک اختصاص می‌دهند به همین دلیل شما باید پیش از سفر به این کشور با ارزان ترین غذا های ترکیه آشنا شوید! تا بر اساس ذائقه خود غذایی لذیذ و در عین حال مقرون به صرفه را انتخاب کنید. اغلب غذا های ارزان ترکیه با ذائقه ما ایرانی‌ها سازگار است و به همین دلیل مشکل زیادی در زمان انتخاب غذا در کشور ترکیه نخواهیم داشت.

۱.ساندویچ ماهی (Balık ekmek)

بسیاری از شهرهای کشور ترکیه همچون استانبول، ازمیر، آنتالیا و کوش آداسی در مجاورت ساحل دریا مدیترانه و یا دریای سیاه قرار گرفته‌اند و به همین دلیل خوردن غذاهای دریایی در این شهرها با ماهی تازه بسیار متداول و پرطرفدار است. البته اگر بودجه شما محدود می‌باشد به جای نشستن در یک رستوران ساحلی و چشیدن طعم لذیذ و دلچسب ماهی تازه دریایی می‌توانید از مغازه‌ های کوچک و بزرگی که در کنار ساحل قرار دارند، ساندویچ ماهی یا همان بالیک اکمک (Balık ekmek) را تهیه کنید و با تماشا منظره دریا نوش جان نمایید.

قیمت ساندویچ ماهی در کشور ترکیه بسیار مقرون به صرفه است و با نان تازه و ماهی کبابی تهیه می‌شود، معمولا داخل این نوع ساندویچ‌ها در کشور ترکیه اندکی هم کاهو می‌گذارند و برخی از مردم محلی در این کشور روی ساندویچ خود آب لیمو تازه هم می‌ریزند. قطعا لذت خوردن ساندویچ ماهی (Balık ekmek) در کنار سواحل زیبا کشور ترکیه به خصوص ساحل زیبا استانبول جز خاطرات فراموش نشدنی سفر شما به این کشور خواهد بود.

ساندویچ ماهی - غذا های ارزان ترکیه - الی گشت

۲.کوفته ترکی (Köfte) – غذا های ارزان ترکیه

کوفته ترکی در واقع همان کباب لقمه‌ای است که با گوشت چرخکرده مخلوط گوساله و گوسفند تهیه می‌شود و در بیشتر رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌های ترکیه با قیمتی مقرون به صرفه می‌توانید این غذای لذیذ را نوش جان نمایید. کوفته محبوبیت زیادی هم در بین کودکان دارد و اغلب بچه‌ها این غذا را با اشتها زیاد می‌خورند، کوفته جز غذا های ارزان ترکیه است و معمولا در کنار آن دوغ و سیب زمینی سرخ کرده هم سرو می‌شود. تنوع کوفته‌ها در کشور ترکیه بسیار زیاد است و این غذای لذیذ با مواد اولیه مختلفی تهیه می‎شود، کوفته بلغور یا همان چی کوفته ترکی (Çiğ köfte) یکی از مشهورترین انواع کوفته‌ها در آشپزخانه ترکی می‌باشد که مواد اصلی آن فقط بلغور خام و پول بیبر تند است.

۳.کومپیر (Kumpir)

کومپیر (Kumpir) در واقع همان سیب زمینی آب پز شده است که به صورت شکم پر برای مشتریان سرو می‌شود. در داخل سیب زمینی‌های پخته انواع سوسیس، کالباس، پنیر، ادویه، قارچ و مواد دیگر را با انتخاب مشتری می‌ریزند و به همراه سس‌های متنوع و فلفل فراوان سرو می‌کنند. مغازه‎های زیادی را در سطح شهر استانبول به خصوص در منطقه اورتاکوی می‌توانید برای خوردن کومپیر به راحتی پیدا کنید که فقط کومپیر می‌فروشند، معمولا داخل این مغازه‌ها در ساعت‌های مختلف روز مملو از جمعیتی است که برای خوردن کومپیر در صف خرید آن ایستاده‌اند. کومپیر یکی از محبوب‌ترین غذا های ارزان ترکیه است و گردشگران بر اساس ذائقه خود می‌توانند مواد داخل کومپیر را انتخاب کنند.

سیب زمینی تنوری

۴.دونر کباب (Doner kebab) – غذا های ارزان ترکیه

یکی دیگر از غذا های ارزان ترکیه که شهرت جهانی دارد و در اغلب رستوران‌ها و فست فودهای ایرانی هم می‌توان طعم آن را چشید، ساندویچ دونر کباب است. در گذشته دونر کباب (Doner kebab) بیشتر با گوشت تازه گوسفند و گوساله تهیه می‌شد، اما در سال‌های اخیر و با افزایش قیمت‌ها در کشور ترکیه دونر کباب مرغ هم محبوبیت زیادی در این کشور پیدا کرده است. دونر کباب را می‌توانید در بیشتر رستوران‌ها و اغذیه‌های فروشی‌ها کشور ترکیه به راحتی پیدا کنید، ساندویچ دونر کباب با نان تازه و پیاز فراوان که به صورت حلقه‌ای خرد شده برای مشتریان سرو می‌شود.

دونر کباب در لغت به معنای کبابی است که به صورت چرخان پخته می‌شود، این غذای خیابانی ارزان اساساً از مرغ، بره یا گوشت گاو آماده شده و روی یک جوجه ‌گردان عمودی برشته می‌شود. این کباب را در زمان پخت با یک چاقوی تیز به صورت نازک و ورقه‌ای برش می‌دهند و به همراه پیاز فراوان در داخل نان می‌گذارند.

۵.کوکورچ (kukurec)

کوکورچ (kukurec) یکی از مشهورترین غذاهای خیابانی در کشور ترکیه محسوب می‌شود که آن را به صورت ساندویچ برای مشتریان سرو می‌کنند، این غذای چرب و لذیذ با استفاده از روده پاک شده تهیه می‌گردد و داخل آن با انواع ادویه‌ها، گوشت و برنج پر می‌شود. نمک، آویشن، پونه کوهی و فلفل قرمز از جمله ادویه‌هایی است که در زمان کباب کردن این غذا روی آن می‌ریزند. البته این غذا قبل از پخت ظاهر جذابی ندارد و شاید به همین دلیل است که بسیاری از افراد از خوردن این غذا اجتناب می‌کنند. کوکورچ جز غذا های ارزان ترکیه است و شما با هزینه‌ای اقتصادی می‌توانید طعم آن را بچشید.

کوکورچ

۶.لاه ماجون (Lahmacun) – غذا های ارزان ترکیه

لاه ماجون (Lahmacun) یا همان پیتزا ترکی، شباهت بسیار زیادی به پیتزا ایتالیایی دارد و خمیر آن دقیقا به همان شکل یعنی به صورت گرد و نازک آماده می‌شود. لاه ماجون یکی دیگر از غذا های ارزان ترکیه است که در تنورهای ذغالی و به صورت کاملا سنتی پخته می‌شود و مردم این کشور معمولا در هر وعده بیش از ده لاهماجون را با هم می‌خورند، روی خمیر لاه ماجون گوشت چرخ کرده، جعفری خرد شده، رب گوجه فرنگی و ادویه می‌ریزند و سپس برای چند دقیقه با تخته‌های چوبی مخصوصی در داخل تنور می‌گذارند. لاه ماجون علاوه بر کشور ترکیه در برخی از کشورهای منطقه خاورمیانه همچون لبنان و سوریه هم با رسپی‌ها مشابه پخته می‌شود، این غذا ارزان قیمت توانسته محبوبیت زیادی هم در بین گردشگران کشور ترکیه به دست آورد.

۷.ذرت آب پز و کبابی (Haşlanmış ve Közde Mısır)

ذرت آب پز و کبابی (Haşlanmış ve Közde Mısır) یکی دیگر از غذاهای خیابانی ارزان قیمت در کشور ترکیه است که در اغلب شهرهای این کشور می‌توان فروشندگان دوره گردی را پیدا کرد که این غذای لذیذ را می‌فروشند. فروشندگان دوره گرد معمولا بلال‌ یا همان ذرت‌ها را به صورت کامل در داخل فرها مخصوصی قرار می‌دهند و یا داخل آب در حال جوش می‌پزند. پس از پخت روی ذرت‌ها فلفل و کره می‌زنند و برای مشتریان خود به صورت داغ سرو می‌کنند. ذرت آب پز و کبابی جز غذا های ارزان قیمت در کشور ترکیه محسوب می‌شود و با کمترین هزینه می‌توانید این غذا سالم و سیرکننده را نوش جان نمایید.

۸.میدیه دولما از

یکی از غذاهای ارزان ترکیه میدیه دولما است و بین خود ساکنین ترکیه و همچنین گردشگران بسیار محبوب است. میدیه دولما در واقع صدفی است که درون آن با برنج و آبلیمو پر شده است. این غذا علاوه بر رستوران ها در دکه ها و کیوسک های اغذیه فروشی در سراسر شهر نیز قابل سفارش است. با اینکه این غذا طعم بسیار لذیذی دارد اما قیمت آن بسیار پایین و تنها ۲ یورو است. شما هنگام قدم زدن در سطح شهر استانبول می توانید این غذا را از دکه ها خریداری کرده و علاوه بر لذت از طعم عالی و مقوی بودن آن  در هزینه های سفر خود نیز صرفه جویی کنید.

میدیه دولما از

۹.سیمیت (Simit) – غذا های ارزان ترکیه

سیمیت (Simit) یکی از مشهورترین نان‌های کشور ترکیه است که شما در هر کوچه و خیابانی می‌توانید فروشندگان دست فروشی را پیدا کنید که این نان حلقه‌ای پر کنجد‌ را می‌فروشند. سیمیت یک نان ترکیه‌ای فوق العاده خوشمزه و ترد است که شما در زمان گردش در شهر می‌توانید با کمترین هزینه این نان خوش عطر و طعم را از فروشنده‌های خیابانی و یا مغازه‌های نانوایی تهیه کنید و در کنار چای نوش جان نمایید. سیمیت را می‌توان ارزان ترین غذا ترکیه دانست که همه اقشار جامعه با کمترین هزینه می‌توانند در زمان سفر به این کشور آن را تهیه کنند و با چای تازه دم یا دوغ نوش جان نمایند.

تنوع نان در کشور ترکیه همچون ایران بسیار زیاد است و شما علاوه بر سیمیت می‌توانید برای سیر کردن شکم خود از مغازه‌های نانوایی ترکیه با کمترین هزینه انواع نان‌های مغزدار همچون بورک را تهیه کرده و نوش جان نمایید.

۱۰.پیده (Pide)

پیده (Pide) یکی دیگر از غذاهای سنتی و ارزان قیمت در کشور ترکیه است و شما در هر اغذیه فروشی کوچک و بزرگی در شهرهای مختلف این کشور می‌توانید طعم لذیذ پیده ترکی را بچشید. پیده در لغت به معنا نان است و مردم ترکیه به نانی که داخل آن گوشت و یا پنیر داشته باشد، در اصطلاح پیده می‌گویند. پیده با نانی ترد و نازک و مخلفات متنوع در تنورهای زغالی طبخ می‌شود، معمولا خمیر آن را قایقی شکل آماده می‌کنند و دو سر آن ضخیم‌تر از قسمت میانی پیده است. پیده شباهت زیادی به پیتزا هم دارد، در واقع پیده خمیر نسبتا نازکی است که روی آن گوشت چرخ کرده به همراه ادویه، پنیر موزارلا، ریحان تازه و سس می‌ریزند و در داخل تنورهای هیزمی و یا گازی به صورت سنتی پخته می‌شود.

پیده جز غذا های ارزان ترکیه است و شما با هر بودجه‌ای می‌توانید طعم لذیذ این غذا را برای وعده ناهار یا شام بچشید. اگر به ترکیه سفر کرده باشید، حتما این غذای خوش طعم را امتحان کرده‌اید و یا شاید نام آن را شنیده باشید. در کشور ترکیه رستوران‌های زیادی هستند که فقط پیده به مشتریان خود می‌فروشند، مردم ترکیه معمولا این غذا را با دوغ و یا آب لبو تازه نوش جان می‌کنند.

پیده تنوری

۱۱.مرغ و برنج (Tavuk Pilav) – غذا های ارزان ترکیه

مرغ و برنج (Tavuk Pilav) یکی از غذاهای خیابانی معروف در کشور ترکیه به خصوص در شهر استانبول است، این غذا سنتی از برنج، نخود و مرغ تهیه می‌شود و در خیابان‌های شهر استانبول روی چرخ‌های مخصوصی این غذا را به صورت گرم برای مشتریان به همراه ترشی سرو می‌کنند. تاووک پیلاو یکی از غذاهای ارزان ترکیه است که شما به راحتی می‌توانید دست فروشان خیابانی و همچنین اغذیه فروشی‌های بسیاری را در کشور ترکیه پیدا کنید که این غذای خوشمزه، ارزان و سیر کننده را می‌فروشند.

۱۲.دلمه برگ مو (Sarma)

یکی از معروف ترین غذاهای کشور ترکیه بدون شک دلمه برگ مو (Sarma) است که به صورت لوله‌ای شکل پیچیده می‌شود، بسیاری از اغذیه فروشی‌ها و فروشندگان دوره گرد این دلمه‌ها را به همراه لیمو ترش و به صورت عددی می‌فروشند. دلمه برگ جز غذاهای ارزان قیمت در کشور ترکیه است، طعم دلمه برگ در کشور ترکیه تفاوت زیادی با دلمه برگی ایرانی ندارد و محتویات داخل آن هم مشابه است.

۱۳.دسرهای ترکی – غذا های ارزان ترکیه

یکی از بخش‌های جذاب در زمان سفر به کشور ترکیه، قطعا چشیدن طعم لذیذ و بی‌نظیر دسرهای ترکی است. تنوع دسرها و شیرینی‌ها در کشور ترکیه بسیار زیاد می‌باشد و باقلوا جز معروف ترین دسرهای این کشور است که شهرت جهانی دارد و هر کسی در زمان سفر به کشور ترکیه حداقل یک بار طعم آن را می‌چشد و همچنین باید بدانید که باقلوا انواع مختلفی دارد.

قیمت باقلواهای گردویی معمولا ارزان‌تر از باقلواهایی است که با خامه و پسته فراوان سرو می‎شود، شما برای خوردن این دسر لذیذ می‌توانید به کافه‌ها و باقلوا فروشی‌ها بروید و در کنار چای این دسر شیرین را نوش جان نمایید. یکی دیگر از دسرهای معروف در ترکیه بستنی ماراش می‌باشد که از شیر تازه بز و بدون شکر تهیه می‌شود. بستنی ماراش را می‌توانید از فروشندگان دست فروش در این شهر تهیه کنید، این بستنی برای وعده شام و یا به عنوان عصرانه بسیار سیر کننده می‌باشد و  جز غذا های ارزان ترکیه است.

دسرهای ترکی - الی گشت

بیشتر بخوانید:

۱۸ غذای سنتی سنگاپور

بستنی ۶۲۰۰ یورویی در ژاپن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *