ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

ازبکستان میزبان برگزاری نشست مجمع جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۳ شد

سازمان ملل متحد تصمیم دارد تا مجمع جهانی گردشگری امسال را در کشور ازبکستان با حضور ۱۶۰ کشور برگزار کند. طبق آخرین اعلام مقامات ازبک تریخ برگزاری این نشست ۱۶ اکتبر است.

به گزارش توریسم اینترنشنال،بخش مطبوعاتی کمیته گردشگری ازبکستان اعلام کرد: بیست و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد روزهای ۱۶ و ۲۰ اکتبر در شهر «سمرقند» برگزار می‌شود.

ازبکستان نخستین بار در تاریخ نشست دوسالانه مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد را که مهم‌ترین مراسم مجمع عمومی سازمان ملل متحد محسوب می‌شود، میزبانی می‌کند.

در این نشست روسای سازمان‌های دولتی فعال در زمینه گردشگری، سازمان‌های بین‌المللی و نمایندگان صنعت گردشگری حدود ۱۶۰ کشور حضور پیدا می‌کنند.

پیش‌بینی می‌شود روسای سازمان‌های گردشگری کشورهای مانند عربستان سعودی، آلبانی، آذربایجان، باهاما، بحرین، گواتمالا، هیسپانیولا، ساحل عاج، اندونزی، موناکو، نیجر، پاناما، پرتغال، سیرالئون، اوکراین، اروگوئه و یمن برای حضور در این نشست وارد شهر «سمرقند» شوند.

نمایندگان کمیته گردشگری اظهار داشتند که ازبکستان به ترکیب کمیته دارای اختیارات شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۷ میلادی پذیرفته شده است. این به این معنی است که ازبکستان اختیارات نظارت بر اصلیت و رعایت تصمیمات و اسناد تصویب شونده توسط شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد را بر عهده دارد.

بر اساس این گزارش، برگزاری نشست مجمع عمومی در ازبکستان امکانات جدیدی را برای افزایش اعتبار ازبکستان در عرصه بین‌المللی، گسترش بیش از پیش زمینه‌های همکاری با سازمان‌های بین‌المللی، پیشبرد پتانسیل فرهنگی و گردشگری کشور فراهم می‌کند.

همچنین در چارچوب بیست و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری همکاری‌های بین‌المللی در زمینه گردشگری بررسی خواهد شد.

در نشست سرمایه گذاری برنامه ریزی می‌شود سرمایه گذاری‌های هدفمند به کشور جذب، قراردادهای عملی مبنی بر رونمایی تاسیسات، قلمرو طرح‌های سرمایه گذاری در تمام مناطق ازبکستان امضا شود.

نشست آموزشی چگونگی آموزش در زمینه گردشگری را ارائه می‌دهد. در این مراسم آخرین طرح‌ها در زمینه آموزش متوسطه، عالی و مدیریتی، رشته‌های جدید آموزشی در زمینه گردشگری بین‌المللی رونمایی خواهد شد.

علاوه بر این، در چارچوب مراسم‌های سازمان جهانی گردشگری بهترین روستاهای گردشگری سال (Best Tourism Villages) را اعلام می‌کنند.

نمایندگان کمیته گردشگری تاکید کردند که در این مسابقه چندین روستای گردشگری ازبکستان نیز شرکت می‌کنند.

ازبکستان در سال ۱۹۹۳ میلادی عضو سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد شد. از آن زمان ازبکستان که یکی از مراکز جهانی گردشگری است به محل برگزاری نشست‌های بزرگ تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *