ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

استاندار کرمانشاه: در سال آینده توجه ویژه‌ای به توسعه گردشگری اورامانات خواهیم داشت

استاندار کرمانشاه در کنفرانسی گفت: منطقه اورامانات یکی از برگ برنده های بزرگ صنعت توریسم استان به شمار می‌رود و در سال آینده توجه ویژه‌ای به این منطقه خواهیم داشت.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، محمد طیب صحرایی روز چهارشنبه در دیدار با معتمدین، متنفذین و نخبگان شهرستان پاوه مرکز منطقه اورامان با بیان اینکه میراث‌فرهنگی و گردشگری یک مساله ذوقی و سلیقه ای نیست اظهار کرد: یکی از مهمترین فرصت های استان کرمانشاه حوزه گردشگری است که از سال آینده با تمرکز بیشتری در مورد آن اقدام خواهد شد.

وی افزود: نکته ای که در حوزه گردشگری باید مورد توجه فعالان این عرصه در استان قرار بگیرد این امر است که گردشگری هر منطقه باید متناسب با ارزش ها و زیست بوم آن منطقه باشد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: این کلانشهر برای قرار گرفتن در مسیر تحول و رونق اقتصادی و فرهنگی نیازمند انتخاب یک محور به عنوان پیشران برای توسعه است که گردشگری می تواند این نقش را ایفا و دیگر حوزه‌های شهرستان را به حرکت درآورد.

صحرایی با یادآوری وجود ۶ مرز فعال در استان یادآور شد: تقویت و ساماندهی مرزهای استان و استفاده از ظرفیت‌های مرزی می‌تواند فرصتی بسیار مناسب و مغتنم برای توسعه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت در استان باشد.

وی با تاکید بر فعال و پویا بودن همه مرزهای کرمانشاه گفت: متاسفانه از ظرفیت های مرزی بخوبی استفاده نشده است درحالیکه باید این حوزه منشا خیر و برکت برای استان باشد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کولبری راهکار موثری برای رفع مشکل اشتغال در مناطق مرزی نیست تاکید کرد: نگاه در این زمینه این است که مرزها به سمت استفاده پایدار با حفظ کرامت مرزنشینان حرکت کند.

وی ادامه داد: کولبران باید در قالب تشکیل بازارچه های مرزی که در شان شخصیت آنها باشد به فعالیت بپردازند و نقش معتمدان مناطق مرزی در ساماندهی این مساله بسیار حائز اهمیت است.

صحرایی با بیان اینکه وزارت کشور معتقد است منفعت مرزها باید عاید مرزنشینان شود اظهار کرد: بازارچه های مرزی نباید تنها در زمینه خرید و فروش کالا (فعال) باشد بلکه در همه حوزه های اقتصادی به فعالیت بپردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت برگزاری انتخابات باشکوه در یازدهم اسفندماه افزود: حضور حداکثری مردم در این انتخابات بدون شک موجب صلابت هرچه بیشتر نظام در سطح ملی و بین المللی خواهد شد.

این دومین سفر استاندار کرمانشاه به پاوه در کمتر از یکسال گذشته است.

شهرستان پاوه در همسایگی کردستان ایران و عراق با بهره مندی از آب فراوان و اقلیم متنوع دارای مزیت‌های بی‌بدیل گردشگری نظیر شهر و روستاهای پلکانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *