س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

صدور مجوز آغاز به کار ۴ پروژه گردشگری در کردستان

معاون گردشگری و میراث فرهنگی کردستان اعلام کرد: مجوز فعالیت ۴ پروژه گردشگری در استان به ارزش ۱۸ میلیارد تومان صادر شد.

به گزارش توریسم‌اینترنشنال، آرمان وطن‌دوست روز چهارشنبه در جلسه کمیته‌ فنی گردشگری و سرمایه‌گذاری استان در سنندج اظهار کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان، تعداد ١١ طرح سرمایه‌گذاری به کمیته‌فنی گردشگری استان ارائه شد و بررسی‌های لازم در این زمینه انجام شد.

وی افزود: با ارزیابی‌های انجام شده توسط کارشناسان و اعضای کمیته‌ فنی، برای چهار مورد از این طرح‌ها شامل یک مورد مجتمع گردشگری، ٢ مورد اقامتگاه بوم‌گردی و یک مورد مهمانپذیر موافقت اولیه صادر شده است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان، حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه‌ها برای ١٩ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه، پنج طرح منوط به اخذ استعلام و با ۲ طرح نیز مخالفت شد، اضافه کرد: موقعیت طرح، مساحت زمین، توان مالی سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال از جمله اولویت‌های صدور مجوز برای ایجاد تاسیسات گردشگری مختلف در سطح استان است.

وطن دوست یادآور شد: پروژه‌های مختلفی در بخش‌ گردشگری استان با همکاری بخش خصوصی در حال اجرا است و امیدواریم با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال‌زایی و توسعه پایدار در استان بیش از پیش فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *