ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳
فناوری نوین در میراث فرهنگی

استفاده از فناوری های نوین در بخش میراث فرهنگی و گردشگری

استفاده از فناوری و تکنولوژی های نوین در میراث فرهنگی و گردشگری می تواند کمک بسیاری به توسعه این بخش در سطح جهانی بکند.وزیر میراث فرهنگی از تجهیز پایگاه های تارخی به فن آوری “‌ای آر، دی آر ” خبر داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ آقای ضرغامی که برای ارائه گزارش عملکرد ۹ ماهه به کمیسیون فرهنگی مجلس رفته بودبا اشاره به نامگذاری شعارسال به موضوعات دانش بنیان و اشتغال در حوزه تولید، گفت: در بخش فناوری درخصوص ایجاد ساختار‌های مناسب وپلتفرم‌های جدید و اصلاح پلتفرم‌های قبلی، با شرکت‌های نوپا هماهنگی شده است. وی افزود: استفاده از فن آوری‌های نوین دربخش میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستیپلتفرم‌های طراحی شده در بخش گردشگری وصنایع دستی، از ابتدای تولید تا انتهای بازیابی و فروش را در بر می‌گیرد. وی در خصوص استفاده از فناوری‌های نوین هم گفت: در بخش فرهنگی، استفاده ازامکانات فناوری “‌ای آر، دی آر ” برای بالارفتن سطح آگاهی از ابنیه‌های تاریخی بازدیدکننده‌ها فراهم شده است. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی افزود: در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس گزارش جامعی در هر سه حوزه عملکرد، شعار سال و به خصوص حوزه‌های فناوری‌های نوین ارائه شد.
آقای ضرغامی در خصوص برنامه‌های تابستان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی هچنین گفت: وزارت میراث فرهنگی موظف استفاده از فن آوری‌های نوین دربخش میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی است به عنوان ستاد سفر، هماهنگی میان ۲۳ دستگاه دولتی و غیر دولتی را انجام دهد.
او در ادمه افزود:از نوروز امسال که این ستاد آغاز به کار کرد، به صورت مستمر مسئله مسافر‌ها و کمبود‌ها مشخص و برنامه ریزی و هماهنگ میان دستگاه‌های مختلف در حال انجام است. وی همچنین افزود: نظارت بر مراکز اقامتی و اماکنی که باید سرویس‌های لازم را بدهند در حال انجام است. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی با اشاره به خدمات بین راهی اضافه کرد: خدمات بین راهی و مشخصا سرویس‌های بهداشتی یکی از مشکلات جدی، در حوزه گردشگری است. در این زمینه کار‌های خوبی آغاز و موانع کار را به کمیسیون فرهنگی اعلام و امید واریم این مشکلات با کمک کمیسیون برطرف شود.

بیشتر بخوانید:

اهمیت ایجاد بازاریابی دیجیتال در حوزه گردشگری

راه اندازی استارتاپ دلیل ایران برای اسکان گردشگران خارجی در کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *