پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳
سازمان میراث فرهنگی

پیگیری وزارت میراث فرهنگی برای فعال شدن بیمه قالیبافان

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تمامی تلاش خود را برای راه اندازی بیمه قالیبافان و تمامی افراد فعال در حوزه گردشگری انجام خواهد داد.

به گزارش توریسم اینترنشنال؛ احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با  اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز که با حضور سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد گزارشی از این اقدامات این وزارتخانه درباره تحقق شعار سال به اعضای کمیسیون ارائه شد.

وی افزود: در این جلسه وزیر میراث فرهنگی و گردشگری توضیحاتی را در رابطه با شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه گردشگری ارائه کرد و اقداماتی که درباره احصای مشکلات کسب و کارهای نوین انجام شده و شناسایی مشکلاتی که بر سر راه استارتاپ‌ها وجود دارد گزارشی را  ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این گزارش آمده بود که وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به سمت حمایت از استارت‌تاپ‌ها و پلتفرم‌های حوزه گردشگری و صنایع دستی حرکت کرده و اقدامات خوبی را در این حوزه داشته است.

راستینه خاطرنشان کرد: براین اساس پلت‌فرم‌های مورد نیاز در حوزه گردشگری تحت حمایت وزارت گردشگری قرار گرفته و با رفع اشکالات این پلتفرم‌ها و افزایش نقاط گردشگری ثبت شده در این پلتفرم‌ها تلاش‌هایی صورت گرفته تا ظرفیت خوبی برای گردشگری ایمن،‌ ارزان و در دسترس برای مخاطبین سراسر کشور فراهم کند که در حال حاضر به صورت آزمایشی بر روی مجموعه شبکه مجازی و اینترنت بارگذاری شده و قابل دسترسی است.

وی افزود: در بحث پلتفرم ضروری در حوزه صنایع دستی وزارت گردشگری به سمت باز تعریف یک پلتفرم توسعه زیست بوم صنایع دستی ایران حرکت کرده که کار قابل تقدیری است که گزارشات آن در کمیسیون ارائه شد که این حرکت می‌تواند اقدام مهمی در جهت معرفی صنایع دستی کشور باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این جلسه اعضای کمیسیون بر این نکته تأکید داشتند که وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به صورت مستمر گزارش خود از میزان تحقق شعار سال را به کمیسیون ارائه کند.

راستینه خاطرنشان کرد: در مورد بیمه قالیبافان و افراد فعال در حوزه گردشگری که تاکنون محقق نشده است بنا شده تا وزارت گردشگری سریعاً نسبت به رفع موانع در این حوزه اقدام و گزارش آن را به کمیسیون ارائه کند.

بیشتر بخوانید:

خوی شهر ملی “قالی ماهی” ایران شد

وضعیت موزه فرش بسیار نا امید کننده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *